مدیر ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی از حمایت‌های مالی و معنوی در طرح‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌های مرتبط با موضوعات ایثارگری برخوردار می‌شوند.

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از سرویس پژوهشی ایسنا منطقه یزد، سید حسین فرمی‌باف با تاکید بر اهمیت این موضوع، گفت: جامعه ایثارگری با توجه به رسالت سنگین انتقال مفاهیم جهاد و ایثار ضرورت دارد به آرمان‌ها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس با نگرش جدید و اثرگذار بر نسل امروز اقدام کند. در این عرصه ارائه طرح‌های پژوهشی با عنوان‌های مرتبط با عرصه دفاع مقدس و ایثار و شهادت از اولویت خاصی برخوردار هستند.

وی اظهار کرد: پایان‌نامه‌های مقطع ارشد و دکتری که به این موضوعات بپردازند، از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران حمایت خواهند شد.

فرمی‌باف افزود: اکنون دو هزار و ۳۶ نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر تحت پوشش این ستاد هستند که در زمینه‌های مشاوره، امور فرهنگی، تقویت بنیه علمی، سفرهای زیارتی و سیاحتی، همایش‌های سالیانه و غیره تحت پوشش این ستاد هستند.

مدیر ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد یزد خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی ۹۴ بیش از ۲۷۰ نفر دانشجوی ممتاز تحصیلی از جامعه ایثارگری معرفی شدند که لوح قدردانی و هدایایی به آنان اهدا شده و این تعداد در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است.