معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه قرآن و حدیث با رقابت ۵۱۰ داوطلب در روز ۲۷ فروردین امسال خبر داد.

هادی حجت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به پذیرش دانشجو در دانشگاه قرآن و حدیث اظهار کرد: دانشگاه قرآن و حدیث طبق سال‌های گذشته علاوه بر پذیرش دانشجو از طریق آزمون‌های سراسری در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، بخشی از ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد خود را از طریق برگزاری آزمون اختصاصی ویژه طلاب تکمیل می‌کند.

وی با اشاره به آزمون کتبی اختصاصی ویژه طلاب مقطع کارشناسی ارشد افزود: این آزمون همزمان در شهرهای قم، تهران، اصفهان و مشهد برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث عنوان کرد: برای رقابت در این آزمون، ۵۱۰ نفر از بانوان و آقایان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۷۰ نفر در حوزه امتحانی قم، ۱۰۴ نفر در اصفهان، ۷۶ نفر در تهران و ۶۰ نفر در مشهد شرکت دارند.

وی تصریح کرد: پذیرش در آزمون اختصاصی ویژه طلاب برای دوره‌های مجازی ۸۰ نفر و برای دوره‌های حضوری ۱۲۹ نفر است.

وی خاطرنشان کرد: رشته‌های ارائه شده شامل کلام امامیه، علوم قرآن و حدیث، علوم و معارف نهج البلاغه، تفسیر روایی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، روانشناسی اسلامی گرایش مثبت‌گرا و علوم حدیث گرایش‌های کلام و عقاید، نهج البلاغه و تفسیر اثری است.

حجت عنوان کرد: نتایج آزمون در هفته آخر اردیبهشت ماه سال جاری از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه به نشانی qhu.ac.ir اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه جذب دانشجوی حضوری در مشهد مقدس برای نخستین بار از ویژگی‌های آزمون امسال است، گفت: با توجه به مجوز اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این دانشگاه برای مقطع دکتری نیز از طریق آزمون اختصاصی ویژه طلاب برای سال تحصیلی ۹۶ـ۹۵ پذیرش دانشجو خواهد داشت که اطلاعات بیشتر در این زمینه به زودی از طریق سایت دانشگاه اعلام می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث یادآور شد: آزمون کتبی اختصاصی ویژه طلاب مقطع کارشناسی ارشد، برای سال تحصیل ۹۶ـ۹۵ در دوره‌های حضوری و مجازی، ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۷ فروردین ۹۵ با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود.