آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد.

در این آزمون که با حضور۴۶۱ نفر برگزار شد، ۸۰ نفر در مقطع دکتری و ۳۸۱ نفر در مقطع کارشناسی ارشد هم زمان در چهار شهر قم، تهران، اصفهان و مشهد شرکت کردند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اهداف دانشگاه قرآن و حدیث افزود: یکی از اهداف اصلی این دانشگاه شناسایی و پرورش استعدادهای حوزوی است تا بتوانند در کنار دروس حوزوی با علوم و معارف نورانی قرآن کریم و احادیث اهل بیت علیهم السلام به صورت تخصصی آشنا شوند.

دکتر هادی حجت اظهار کرد: آزمون ورودی طلاب در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه قرآن و حدیث، جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ صبح هم زمان در دانشگاه قرآن و حدیث قم و نیزدر مراکز استان های تهران، اصفهان و خراسان رضوی برگزار شد.

وی گفت: در این آزمون که با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور با حضور۴۶۱ نفر برگزار شد، جمعاً ۸۰ نفر در مقطع دکتری و ۳۸۱ نفر در مقطع کارشناسی ارشد شرکت کردند.

حجت تصریح کرد: از داوطلبان مقطع ارشد ۷۱ نفر خانم و ۳۱۰ نفر آقا با یکدیگر رقابت داشتند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث اظهار کرد: این آزمون اختصاصی برای جذب دانشجو در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در مقطع دکتری در رشته های ۱- کلام امامیه ۲- علوم و معارف نهج البلاغه ۳- علوم قرآن و حدیث و ۴- مدرسی معارف اسلامی گرایش اخلاق (در قم) و ۵- مدرسی معارف اسلامی گرایش قرآن و متون (در تهران) برگزار شد.

وی گفت: در مقطع کارشناسی ارشد، دوره های تحصیلی به دو شیوه حضوری و مجازی برگزار می شود و داوطلبان برای شرکت در ۸ رشته و جمعاً ۱۶ کد رشته محل با هم رقابت می کنند.

حجت افزود: تحصیل در دانشگاه قرآن و حدیث برای طلاب در برخی از رشته های کارشناسی ارشد رایگان و در برخی از رشته ها با ۸۰ درصد تخفیف شهریه ثابت برگزار می شود. همچنین در مقطع دکتری نیز طلاب می توانند از تخفیف ویژه طلاب بهره مند گردند.

گفتنی است، نتایج آزمون برای مقطع دکتری  اوایل تیرماه ۹۶ و نتایج کارشناسی ارشد، هفته آخر خردادماه از طریق سایت دانشگاه قرآن و حدیث، به نشانی www.qhu.ac.ir  اعلام می شود.