آمار نهایی داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی/ تثبیت ظرفیت پذیرش دستیار

آمار نهایی داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی/ تثبیت ظرفیت پذیرش دستیار

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به آمار ثبت نام کنندگان و آمار شرکت کنندگان در چهل و چهارمین آزمون دستیاری پزشکی گفت: ۱۵ درصد داوطلبان در این آزمون غایب بودند.

دکتر محمدحسین پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در چهل و چهارمین دوره آزمون دستیاری پزشکی بالینی تعداد ۱۴ هزار و ۴۰۷ نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۲۶۷ نفر معادل ۸۵ درصد داوطلبان در جلسه آزمون حاضر و ۱۵ درصد داوطلبان غایب بودند.

وی یادآور شد: آزمون دستیاری ۱۴ اردیبهشت ماه برگزار شده است و کلید اولیه این دوره از آزمون روز ۱۶ اردیبهشت منتشر شد. داوطلبان تا دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه فرصت دارند در صورتی که نکته، سئوال و اعتراضی نسبت به سئوالات دارند، صرفا به صورت الکترونیکی سئوال خود را مطرح کنند تا ما آن را در اختیار اساتید قرار دهیم و پس از تهیه کلید نهایی تصحیح را منتشر می کنیم.

پورکاظمی خاطرنشان کرد: کلید نهایی به همراه پاسخنامه و همچنین نتایج اولیه که به صورت کارنامه تنظیم شده در موعد مقرر در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. داوطلبانی که نمره ۱۵۰ از ۶۰۰ کسب کرده باشند اجازه انتخاب رشته خواهند داشت.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی درباره ظرفیت پذیرش دستیار در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: سال گذشته ظرفیت پذیرش حدود ۳ هزار و ۳۰۰ نفر بود که با توجه به سیاست تثبیت، ظرفیت پذیرش امسال کمتر از این مقدار نخواهد بود.