پیگیری راه‌اندازی رشته کارشناسی ارشد پرستاری سالمندی و اورژانس در همدان

پیگیری راه‌اندازی رشته کارشناسی ارشد پرستاری سالمندی و اورژانس در همدان

خشایار عشوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه دانشکده پرستاری دارای پنج تا ۶ گروه آموزشی است، اظهار کرد: گروه آموزشی پرستاری داخلی – جراحی، پرستاری سلامت جامعه، روان‌پرستاری و مدیریت و … در دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه در گروه مامایی نیز دو گروه مامایی و بهداشت مادر و کودک فعالیت می‌کنند، افزود:‌ تقسیم واحد‌های اعضای هیأت علمی چه تئوری و علمی، نظارت بر حسن اجرای وظایف محوله در رابطه با آموزش و پژوهش اعضای گروه، هماهنگی در ثبت به موقع پایان‌نامه دانشجویان ارشد و دکتری و دفاع به موقع آنها و… از جمله اهداف گروه است.

مدیر گروه آموزشی پرستاری داخلی – جراحی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در گروه داخلی‌ ـ جراحی دو رشته ارشد، رشته پرستاری داخلی جراحی و مراقبت های ویژه پرستاری بزرگسالان فعال است، گفت: گروه داخلی‌ ـ جراحی پرکارترین گروه است که هم عضو هیأت علمی دارد و هم دو رشته کارشناسی ارشد مستقیماً وارد گروه است.

وی با اشاره به اینکه در دانشکده پرستاری ۶ رشته کارشناسی ارشد وجود دارد که دو رشته متعلق به گروه داخلی‌ ـ جراحی است، افزود:‌ یک سوم اعضای هیأت علمی دانشگاه در گروه داخلی‌  ـ جراحی هستند و این گروه با توجه به حجم کار و فعالیت‌های آموزشی به عنوان گروه مادری مطرح است.

عشوندی با اشاره به اینکه دانشجویان گروه داخلی‌ ـ جراحی در رشته کارشناسی ارشد ۵۵ تا ۶۰ نفر هستند، بیان کرد: دانشجوی کارشناسی بین گروه‌ها تقسیم است  و یک سوم واحدهای پرستاری در کارشناسی واحدهای جراحی ـ داخلی چه تئوری، عملی و کارآموزی هستند.

وی  با بیان اینکه در حال حاضر دفاع پایان‌نامه دانشجویان ارشد با تاخیر انجام می شود که امیدواریم پایان امسال یا سال آینده حداقل دانشجویان در ترم پنجم دفاع کنند، گفت: این موضوع دغدغه ماست و پیگیری خواهیم کرد که سریع‌تر کار  دفاع انجام شود تا دانشجویان بتوانند کارهای خود را انجام دهند.

مدیر گروه آموزشی پرستاری داخلی – جراحی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه از برنامه‌های در دستور کار راه‌اندازی رشته پرستاری سالمندی برای سال ۹۷ است، افزود:‌ امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ارشد این رشته را نیز راه‌اندازی کنیم.

عشوندی با بیان اینکه امیدواریم کارشناسی ارشد اورژانس نیز در سال ۹۶ راه‌اندازی شود، گفت:‌ رشته پرستاری سالمندی و کارشناسی ارشد اورژانس با رشته داخلی و جراحی ارتباط دارند که امیدواریم در سال ۹۷ و ۹۸ با همکاری مسوولان دانشگاه این رشته‌ها را  ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون پنج رشته ارشد پرستاری در دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان فعال است که اگر یک رشته در سال ۹۶ اضافه شود بسیار مهم خواهد بود و امیدواریم دو رشته دیگر نیز در سال‌های ۹۷ و ۹۸ راه‌اندازی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *