راهنمای تحصیل در ایتالیا، مهد فرهنگ و هنر دنیا

راهنمای تحصیل در ایتالیا، مهد فرهنگ و هنر دنیا

برای تصمیم‌گیری در مورد تحصیل در ایتالیا خوب است ابتدا بیشتر با این کشور و اطلاعاتی نظیر موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی آن، سیستم تحصیلی ایتالیا، حمایت دولت از دانشجویان بین‌المللی و … آشنا شوید. اگر قصد تحصیل در ایتالیا را دارید یا به دنبال اطلاعاتی جامع و مفید برای تحصیل در ایتالیا هستید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

درباره کشور ایتالیا

کشور ایتالیا مهد بسیاری از تمدن‌های شناخته شده و پرقدرت اروپایی نظیر اتروسک‌، یونان و روم باستان است. پایتخت ایتالیا، رم، به عنوان مرکز رم باستان و کلیسای کاتولیک رومی، یکی از مهم‌ترین شهرهای تاریخی جهان است. در طول رنسانس ایتالیا، ایالت‌های مختلف به دلیل دستاوردهای فرهنگی خود مورد توجه قرار گرفتند. سپس ایتالیا به چندین کشور مستقل تقسیم شد و به این ترتیب اغلب این ایالت‌ها پیش از وحدت ایتالیایی و تشکیل یک دولت مستقل در ایتالیا، یک دوره سلطه خارجی را تجربه کرده‌اند.

در طول دوره سلطنت ایتالیایی و در طی جنگ جهانی، ایتالیا درگیری‌های زیادی را تجربه کرد، اما پس از ایجاد جمهوری ایتالیا مجدداً بازسازی شد و شرایط کشور به ثبات رسید.

ایتالیا در جنوب اروپا واقع شده است و از شمال با فرانسه، سوئیس، اتریش و اسلوونی و در جنوب با دریای مدیترانه هم مرز است. این بخش شامل جزایر سیسیل، ساردنی و البا (Elba) و هفتاد جزیره کوچک دیگر است. دو ایالت کوچک و مستقل در داخل قلمرو ایتالیا واقع شده اند: واتیکان در رم و جمهوری سان مارینو .

آشنایی با ایتالیا

در واقع ایتالیا یک شبه جزیره است که از رشته کوه‌های آلپ تا دریای مدیترانه گسترده شده است. وجود کوه‌ها سبب ایجاد آب و هوایی معتدل در بسیاری از مناطق شمالی و مرکزی ایتالیا شده است. مناطق ساحلی هم آب و هوای مدیترانه‌ای دارند. در این نواحی زمستان‌ها معتدل و تابستان‌ها گرم و خشک است.

جمهوری ایتالیا عضو اتحادیه اروپا است. این کشور توسعه‌یافته‌ در تولید ناخالص داخلی رتبه هفتم را در جهان دارد. فعالیت‌های اصلی اقتصادی کشور ایتالیا در حوزه‌های گردشگری، مد، مهندسی، مواد شیمیایی، وسایل نقلیه موتوری، و محصولات غذایی هستند.

از آن جا که ایتالیا زادگاه رنسانس و مرکز امپراتوری بزرگ روم است، بنادر این کشور دارای میراث فرهنگی بسیاری است. همین امر سبب شده است که ایتالیا پنجمین کشور پربازدید دنیا به شمار آید.

گردشگری در ایتالیا

دانشگاه‌های مدرن ایتالیا در قرن دوازدهم تاسیس شده‌اند و قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها در جهان غرب به شمار می‌آیند. در حال حاضر شهرهای رم، میلان، بولونیا، و فلورانس مهم‌ترین شهرها برای تحصیل در ایتالیا هستند.

برای اطلاع از سابقه مطالعات و تحقیقات علمی در ایتالیا کافی است بدانید بسیاری از پیشرفت‌های علمی امروز نتیجه تلاش ایتالیایی‌هایی مانند لوییجی گالوانی و الساندرو ولتا (این دو نفر به دلیل مطالعات انقلابی خود درزمینه برق شناخته شده هستند)، آنتونیو پاسینوتی (مخترع دینام) و آنتونی میوسی است.

اهمیت پژوهش و مقالات علمی در سیستم تحصیلی ایتالیا

دولت ایتالیا به عنوان یک استراتژی برای حفظ استانداردهای بالا در توسعه فن‌آوری، برای پژوهش‌های علمی پشتیبانی عالی ارائه می‌دهد. از نتایج این استراتژی می‌توان به شاخص‌های ملی علوم در ایتالیا، طی سال‌های ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۲ اشاره کرد. در این سال‌ها مقالات علمی در علوم فضایی، ریاضیات، علوم کامپیوتر، علوم اعصاب و فیزیک دارای خروجی بالاتر از متوسط بوده‌اند. همچنین این کشور گام‌های موثری هم برای توسعه همکاری در زمینه تحقیقات بین اروپا و سایرکشورهای جهان برداشته است.

سیستم تحصیلی ایتالیا و حمایت از دانشجویان بین‌المللی

توافق‌نامه‌های همکاری که دانشگاه‌های ایتالیا با دانشگاه‌های خارجی امضا می‌کنند، زمینه‌ساز دسترسی‌های بیشتر و آسان‌تر برای دانشجویان بین‌المللی است. دانشگاه‌های ایتالیا روی یکپارچه‌سازی محیط اجتماعی، علمی و فرهنگی برای تمام دانشجویان متمرکز هستند.

سیستم تحصیلی ایتالیا، دانشجویان بین المللی را با در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم برای آن‌ها، تشریفات اداری مناسب، راهنمایی و فعالیت‌های فوق برنامه حمایت می‌کند. دولت ایتالیا هم زمینه‌های لازم برای پشتیبانی‌ دانشجویان بین‌الملل و تامین امنیت و سلامت آن‌ها فراهم می‌کند.

در ایتالیا تمامی دانشجویان بین المللی و دانشجویان ایتالیایی خدمات رفاهی یکسان دریافت می‌کنند.

دانشجویان بین المللی در ایتالیا

همان‌طور که احتمالا تا اینجا هم متوجه شده‌اید، تحصیل در ایتالیا این مزیت مهم را دارد که می‌توانید از سطح علمی خوب و شرایط مناسب محیط تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های این کشور بهره‌مند شوید.

علاوه بر این موارد، هزینه مناسب تحصیل و ارائه انواع بورسیه تحصیلی در ایتالیا و کمک هزینه‌های تحصیلی هم از دیگر مزایای تحصیل در ایتالیا است که در ادامه و در قسمت دوم همین مقاله توضیحات بیشتری در این زمینه داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *