مراكز علمي كشور از پتانسيل لازم براي تقويت پدافند غيرعامل برخوردارند

مراكز علمي كشور از پتانسيل لازم براي تقويت پدافند غيرعامل برخوردارند

به گزارش کنکوری ارشد دکترا خبرنگار علمي ايرنا، محمد فرهادي روز يكشنبه در مراسم امضاي تفاهم نامه بين وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و سازمان پدافند غيرعامل كشور در سال جهاد علمي اين وزارتخانه در سخناني شناخت لازم از ابعاد مختلف علوم دانش پايه و همچنين روند رشد تكنولوژي موجود كه هم مي تواند عاملي براي خدمت و يا تهديد بشريت باشند را ضروري دانست.
وي با اشاره به كارگيري نسل هاي متفاوت تكنولوژي و فناوري در حوزه نظامي، بيولوژيكي، فضاي سايبري و همچنين آي تي و آي سي تي افزود: به طور حتم تنها با علم و آگاهي مي توان آسيب پذيري را كاهش داد و توان دفاعي كشور هر چه بيشتر بهبود بخشيد.
فرهادي با بيان اينكه مسئوليت مراكز علمي وزارت علوم در وهله نخست تربيت نيروي انساني كارآمد و زبده در بخش هاي مختلف علمي، اقتصادي و فرهنگي است، نقش مهم مراكز دانشگاهي و پژوهشگاهي در عرضه فناوري هاي نوين مورد نياز پدافند غيرعامل كشور را مورد تاكيد قرار داد.
وي با اشاره به گسترش پدافند غيرعامل در سطح مراكز دانشگاهي و مراكز علمي كشور گفت: ما بايد در خصوص موضوعات پدافند غيرعامل در سطح آموزش عالي از سياستگذاري، برنامه ريزي، ساماندهي و نظارت راهبردي مناسب برخودار باشيم.
وزير علوم با بيان اينكه آموزش ها و پژوهش ها در حوزه پدافند غيرعامل بايد نهادينه شود، در توسعه هر چه بيشتر پژوهشكده ها و مراكز آموزش عالي و انجمن هاي علمي و آزمايشگاه ها و كارگاه هاي مورد نياز پدافند غيرعامل تاكيد كرد.
فرهادي، تربيت نيروي انساني متخصص در حوزه پدافند غيرعامل را امريي ضروري دانست و در ادامه تقويت برنامه هاي درسي متناسب با موضوع پدافند غيرعامل در مقاطع مختلف تحصيلي، تعريف و انجام پروژه هاي تحقيقاتي با حمايت اين سازمان، هدايت پايان نامه ها در حوزه تحصيلات تكميلي و همچنين ايجاد فرصت هاي مطالعاتي براي دانشجويان با كمك اساتيد در حوزه پدافند غيرعامل را از جمله تعهدات اين وزارتخانه در امضاي تفاهم نامه امروز با سازمان پدافند غيرعامل كشور ذكر كرد.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *