توضیح وزارت بهداشت درباره دوره تکمیلی دکتری علوم آزمایشگاهی

توضیح وزارت بهداشت درباره دوره تکمیلی دکتری علوم آزمایشگاهی

توضیح وزارت بهداشت درباره دوره تکمیلی دکتری علوم آزمایشگاهی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، پیرو ابلاغ ایین نامه دوره تکمیلی قانون مصوب سال ١٣۶٧، در روزهای اخیر از طرف برخی صاحبان حرف پزشکی و متخصصان نسبت به مصوبه اخیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص ادامه دوره تکمیلی Ph.D آزمایشگاه نگرانی هایی ابراز شده است.

وزارت بهداشت برای شفاف سازی بیشتر موضوع و تنویر افکار جامعه پزشکی مواردی را اعلام کرد.

اجرای دوره تکمیلی Ph.D آزمایشگاه، قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است که وزارت بهداشت، به عنوان مجری قانون مکلف به تدوین و اجرایی سازی آن بوده است. در طی روند اجرایی سازی این مصوبه نیز تا حد امکان تلاش شده است که شأن علمی و صنفی هر دو طرف حفظ شده و در نهایت، ارتقای خدمات آزمایشگاهی به جامعه به عنوان اصلی ترین هدف نظام سلامت در این مقوله محقق شود.

همانگونه که اجرای این دوره ها، ناظر به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است، لغو و یا اصلاح آن نیز، طبیعتاً بر اساس قانون مجلس خواهد بود که مسیر پیگیری آن از سوی متخصصان از مراجع قانونی ذی­ربط باز است.

دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی یک دوره تکمیلی است و با هدف ارتقای توانمندی افراد برگزار می شود و به این افراد در صورت موفقیت در آزمون پایان دوره صرفا گواهینامه پایان دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی ارائه خواهد شد.

ضروری است دستیاران آسیب شناسی مطابق با تعهدات قانونی به وظیفه خدمت رسانی همزمان با آموزش ادامه دهند و استنکاف از انجام وظایف مورد اشاره دور از شأن جامعه پزشکی و مغایر با اصول اخلاق حرفه ای است. هرچند که مسیر اعتراضات منطقی و پیگیری از مجاری قانونی برای این دستیاران باز است.

ضروری است هیات ممتحنه رشته آسیب شناسی که منصوب وزارت بهداشت بوده و می باید وظایف محوله خود را منطبق با ضوابط قانونی عهده دار باشد، در پیاده سازی و اجرای تکالیف قانونی وزارت متبوع همراهی کرده و با همکاری و طمانینه و با لحاظ کردن شرایط کشور در مقطع کنونی، از خدشه دار شدن چهره علمی این هیأت و ورود به مسایل صنفی و حرفه ای، که دون شان آکادمیک هیات ممتحنه است، پرهیز کنند.

همچنین در راستای اجرای وظایف ذاتی وزارت بهداشت که ارائه خدمات بهینه و با بالاترین کیفیت به بیماران است این وزارتخانه به منظور ارتقاء خدمت به مردم کشورمان تدوین نظام جامع خدمات آزمایشگاهی با مشارکت متخصصان و کارشناسان را در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار داده است، که در اولین فرصت گزارش اقدامات به استحضار عموم اساتید و ذی نفعان خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *