معتمدی: مصمم به تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم هستیم

 سیداحمد معتمدی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت مقام استاد با اشاره به برنامه های این مركز علمی طی سال گذشته گفت: یكی از اهداف دانشگاه صنعتی امیركبیر در سال 94 ارتقای رتبه دانشگاه و حضور در بین صد دانشگاه برتر دنیا بود.
وی گفت: سال گذشته برنامه های راهبردی و دستورالعمل هایی را تهیه و بخش عمده ای را نیز اجرا كردیم.
رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر افزود: برای رسیدن به اهدافمان برنامه ریزی دقیق و علمی انجام شد و خوشبختانه نتایج خوبی با همت اساتید و دانشجویان این دانشگاه به دست آوردیم.
وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی امیر كبیر طی سال گذشته در امر رتبه بندی دانشگاه ها در سطح ملی و جهانی ارتقای مناسب و مطلوبی داشت.
معتمدی خاطرنشان كرد: دانشگاه صنعتی امیركبیر در سال 94 در رتبه بندی بین دانشگاه های صنعتی كشور مقام اول و در كل كشور پس از دانشگاه تهران رتبه دوم را كسب كرد.
وی اظهار داشت: همچنین در سال گذشته برای نخستین بار در ارزیابی های تایمز وارد شدیم و رتبه نسبتا خوبی را كسب كردیم.
وی گفت: سعی كرده ایم تا در تمامی رتبه بندی های ملی و جهانی حضور داشته باشیم هر چند كه پروسه های سختی دارد.
رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر افزود: در مجموع برنامه ها نشان از روند مناسب و مطلوب این دانشگاه از لحاظ رشد علمی دارد به گونه ای كه در تعداد مقالات پژوهشی كه چند سالی رشد منفی داشتیم خوشبختانه سال 94 این شیب به سمت مثبت برگشت.
وی ادامه داد: همچنین در بحث بین المللی نیز كه یكی از ضعف های ما بود طی سال گذشته گام های مناسب و مطلوبی برداشته شد.
رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر خاطرنشان كرد: امسال نیز هفته ای نیست كه با یكی از هیات های خارجی ملاقات و امضای تفاهمنامه نداشته باشیم و خوشبختانه تعداد دانشجویان خارجی در این مركز علمی افزایش یافته است.
معتمدی تصریح كرد: معتقدم نباید صرفا متكی به ظرفیت داخلی باشیم بلكه باید از ظرفیت ایرانیان خارج از كشور و حتی اساتید خارجی برای افزایش جهش علمی كشورمان بهره مند شویم.
وی با بیان اینكه برای یكی از الزامات توسعه دانشگاه ها، وجود محیطی آرام است گفت: به هر میزان كه حاشیه ها در دانشگاه ها كمتر باشد توسعه علمی افزایش می یابد.
وی ادامه داد: در همین راستا اقدامات خوبی در سال 94 انجام شد به گونه ای كه در بخش دانشجویی كه در گذشته جو كمی ملتهب بود با همت نماینده نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی امیركبیر هم اكنون فضای خوبی وجود دارد.
معتمدی اظهار داشت: این در حالی است كه هم اكنون دو تا سه برابر فعالیت های سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان و تشكل های دانشجویی افزایش یافته اما تنش كمتر شده است.
رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر گفت: سال 94 از جهاتی هم برای این مركز علمی سخت گذشت چرا كه نیاز به بودجه و اعتبار داشتیم و بخشی از بودجه داده نشد. هر چند كه امسال قول داده شده تا این رقم جبران شود.
وی یادآور شد: وقتی این دانشگاه با صد دانشگاه برتر دنیا رقابت می كند باید توجه داشت كه از لحاظ اعتباری با آنان فاصله بسیار زیادی داریم به گونه ای كه بودجه برخی از این دانشگاه ها بیش از یك هزار و میلیارد دلار است. اما این در حالی است كه بودجه ما زیر 50 میلیون دلار است.
براساس این گزارش، در این مراسم نماینده ولی فقیه در دانشگاه صنعتی امیركبیر اظهار داشت: هیچ قوم و ملتی تردید در جایگاه ارزشمند معلم و استاد ندارند.
حجت الاسلام سیدمهدی میراحمدی گفت: انسان ها در مقابل افرادی كه از تاریكی و جهل آنان را خارج می كنند باید خاضع باشند.
براساس این گزارش، در پایان این مراسم از اساتید نمونه دانشگاه صنعتی امیركبیر تقدیر به عمل آمد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *