دانشگاه شريف ميزبان دانشجويان امپريال كالج لندن شد

23 نفر از دانشجويان تحصيلات تكميلي امپريال كالج لندن تحت عنوان شاخه دانشجويي انجمن بين المللي مهندسين نفت (SPE)، كه براي اولين بار بازديد ميداني خود را در ايران انجام خواهد داد، امروز وارد كشور شده و در اولين روز از سفر خود با حضور در دانشگاه صنعتي شريف از نزديك با فعاليت هاي علمي و تحقيقاتي اين دانشگاه آشنا شدند.
انجمن بين المللي مهندسين نفت (SPE)، از معتبرترين انجمن هاي علمي در بخش صنايع بالادستي نفت در دنيا است كه در ابتدا زيرشاخه ‌اي از انجمن مهندسي آمريكا (AIME) بوده و در سال ۱۹۵۷ ميلادي بصورت يك ارگان مجزا درآمده است.
اين انجمن در حال حاضر با بيش از 100 هزار عضو متخصص و 70 هزار عضو دانشجو در صنايع بالادستي نفت در بيش از 150 كشور جهان، وسيع ترين شبكه از مهندسين نفت دنيا را در اختيار دارد. از شاخص‌ ترين فعاليت ‌هاي اين انجمن مي‌ توان به برگزاري كنفرانس ‌هاي علمي، مسابقات علمي دانشجويي، برگزاري كارگاه‌ هاي آموزشي، استفاده از كتابخانه الكترونيكي، انتشار كتاب، مجله و نشريه، ارائه مقالات تحقيقاتي محققين و چاپ آنها در مجلاتSPE، همكاري بين المللي براي دستيابي به دانش و فناوري در زمينه هاي نفتي و… اشاره كرد.
شاخه دانشجويي اين انجمن كه تحت حمايت صنعت نفت كشور هاي خود قرار دارند، به صورت ساليانه در كشورهاي مختلف دنيا اقدام به برگزاري بازديدهاي علمي مي نمايد. در سال جاري شاخه دانشجويي اين انجمن در دانشگاه امپريال كالج لندن بازديد از مناطق و ارگانهاي فعال در صنعت نفت در كشور ايران را در برنامه خود قرار داده است.
خاطرنشان مي شود؛ اقدامات بسيار خوب وزارت نفت در واگذاري تحقيقات بخش بالادستي نفت ميادين منتخب به دانشگاهيان بزرگ كشور و استفاده از تجربيات جهاني مي تواند محور مناسبي براي اقدام به انجام كارهاي مشترك در اين بازديدهاي علمي باشد.
بر اساس اين قراردادها، دانشگاه صنعتي شريف و پژوهشكده بالادستي نفت شريف (SUPRI) انجام تحقيقات ازدياد برداشت و بهبود توليد از ميدان نفتي كوپال را بر عهده دارد.
اين دانشجويان طي 10 روز و به ميزباني دانشگاه صنعتي شريف از مراكز پژوهشي، دانشگاهي و نفتي ايران بازيد خواهند كرد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *