پيام تسليت وزير علوم به مناسبت درگذشت اولين وزير آموزش و پرورش

پيام تسليت وزير علوم به مناسبت درگذشت اولين وزير آموزش و پرورش

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از روابط عمومي وزارت علوم، در پيام تسليت محمد فرهادي آمده است: فقدان استاد فرزانه مرحوم دكتر غلامحسين شكوهي موجب تألم و تأسف فراوان شد؛ اين ضايعه را به جامعه فرهيخته فرهنگي كشور و خانواده محترم ايشان تسليت مي گويم و از خداوند متعال براي آن مرحوم غفران و رحمت و براي بازماندگان صبر و اجر آرزومندم.
بر اساس اين گزارش غلام‌حسين شكوهي، مراسم تشييع پيكر اين استاد فقيد روز دوشنبه ۲۰ ارديبهشت از ساعت 8.30 از محل دانشكده روان‌شناسي و علوم تربيتي برگزار مي‌شود.
غلامحسين شكوهي كه با عنوان «پدر علم تعليم و تربيت ايران» نيز شناخته مي‌شود از مدرسين قديمي تعليم و تربيت و نيز اولين وزير آموزش و پرورش بعداز پيروزي انقلاب اسلامي بود. شكوهي در ۴ تير ۱۳۰۵ در شهر خوسف از توابع شهرستان بيرجند متولد شد و روز گذشته 17 ارديبهشت ماه در 90 سالگي درگذشت.
وي داراي مدرك دكتراي علوم تربيني بوده و به موجب سابقه ۶۰ ساله در تعليم و تربيت و امور پژوهشي، لقب چهره ماندگار تعليم و تربيت ايران را به خود اختصاص داد.
از جمله آثار اين استاد برجسته در بخش تأليف، «روش آموختن حساب و هندسه»، «مباني اصول آموزش و پرورش» با ۲۷ بار تجديدچاپ، «تعليم و تربيت و مراحل آن» با ۲۰ بار تجديد چاپ و در بخش ترجمه «تعليم و تربيت» تأليف امانوئل كانتو و «مربيان بزرگ» تأليف ژان شانو است.
دكتر شكوهي بيش از ۶۰مقاله در نشريات علمي داخلي و دو مقاله در مجلات معتبر خارجي منتشر كرده‌است.
فراهنگ**9187**1569

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *