جذب هیات علمی دانشگاه ها با شرایط سنی جدید ۳۰ سال

جذب هیات علمی دانشگاه ها با شرایط سنی جدید ۳۰ سال

جذب هیات علمی در دانشگاه ها با شرط سنی جدید اعمال می شود. رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جذب دانش آموختگان ۳۰ ساله برای دانشگاه‌های غیردولتی و فنی و حرفه‌ای در صورت دارا بودن همه شرایط و داشتن مدرک فوق لیسانس تایید شده است.

محمدرضا رضوان طلب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره سن جذب اعضای هیئت علمی افزود: سن جذب اعضای هیئت علمی، فراز و نشیبی داشت به طوری برای جذب این اعضا پیشتر سن ۴۰ سال برای دارندگان دکتری و ۳۰ سال برای کسانی که دارای مدرک فوق لیسانس بودند تعیین شده بود.

شرط سنی ۴۰ سال

وی اضافه کرد: براساس یک دستورالعمل، سن جذب برای دارندگان مدرک فوق لیسانس به ۳۵ و برای دارندگان مدرک دکتری به ۴۵ سال رسید، اما با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص اشتغال دانش آموختگان، سن جذب مانند گذشته یعنی ۳۰ سال برای دارندگان مدرک فوق لیسانس و ۴۰ سال برای دارندگان مدرک دکتری تعیین شد.
رضوان طلب گفت: بنابراین جذب اعضای هیئت علمی از ابتدای دی ۹۵ بر اساس این آئین نامه تعیین شده است.
وی درباره میزان سن جذب اعضای هئیت علمی در دانشگاه‌های غیردولتی و فنی و حرفه‌ای افزود: برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های غیردولتی که معمولا ماموریت آن‌ها تربیت کاردان و فوق دیپلم است، اولویت ما افراد واجد شرایط فوق لیسانس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *