مدیر مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز گفت: پیشنهاد راه اندازی دوره دکتری ادبیات کودک در این دانشگاه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شده است و در صورت موافقت، این دوره برای نخستین بار در کشور راه اندازی می شود.
پیشنهاد راه اندازی دوره دکتری ادبیات کودک در دانشگاه شیراز به وزارت علوم
به گزارش ایرنا مرتضی خسرونژاد، سه شنبه در همایش ملی استادان و دانشجویان رشته ادبیات کودک کشور در تالار علامه جعفری دانشگاه شیراز افزود: ششمین دوره آموزش دانش آموزان در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه شیراز در حال ارائه است و با توجه به راه اندازی این دوره کارشناسی ارشد در چند دانشگاه کشور، شرایط مناسب برای راه اندازی دوره دکتری ادبیات کودک در دانشگاه شیراز وجود دارد.
مدیر مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای غنی سازی منابع علمی پژوهشی در این حوزه مطالعاتی بیان کرد: کتابخانه تخصصی ادبیات کودک این دانشگاه به حدود ۱۰ هزار جلد کتاب این حوزه علمی تجهیز شده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز هم در این همایش با یادآوری اهمیت دوران کودکی در زندگی انسان، تلاش برای فرهنگ سازی در آینده سازان کشور از طریق ادبیات و داستان را خواستار شد.
احمد عریان افزود: در حالی که در برخی مناطق کشور، کودکان به کار گروهی تشویق نمی شوند و حتی آموخته هایشان آنها را به کار انفرادی تشویق می کند، باید آموزش های کار گروهی به کودکان در دستور کار قرار گیرد که یکی از این شیوه ها و راهکارها، بهره گیری از داستان و شعر برای کودکان است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز اظها رکرد: ترکیب علوم انسانی و هنر آثار بدیعی بر روح و روان کودک دارد و باید این پیوند بیش از گذشته باشد و شکل رسمی تری به خود بگیرد.
کاووس حسن لی و مهدخت پورخالقی از اعضای هیات علمی دانشکده ادبیات دانشگاه نیز در این همایش به ارائه مقالات علمی پرداختند.
بنا بر اعلام دبیر این همایس ملی، جشنواره کتاب‌های تصویری داستانی تالیفی، عصر سه شنبه در دانشگاه شیراز برگزار می شود.
در این آیین، از کتاب‌های حوزه ادبیات کودکان با عنوان های ‘ماجراهای من و خودم’ از حسین فارسی و ‘به به’ از سمانه قاسمی رونمایی می‌شود.
جولیا هینز، استاد دانشگاه پلیمِت انگلستان نیز در روز دوم این همایش با موضوع ‘کتاب تصویری معاصر: متن هایی فلسفی برای همه گروه‌های سنی’ به ارائه مقاله علمی می پردازد.
این همایش عصر فردا (چهارشنبه) به کار خود پایان می دهد.