جهانگیری: دانشگاه ها موتور محرك توسعه علم و دانش در كشور هستند

جهانگیری: دانشگاه ها موتور محرك توسعه علم و دانش در كشور هستند

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر امروز (سه شنبه) در جلسه ای با وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری و برخی از روسای دانشگاه های كشور اظهار داشت: دانشگاه های كشور تاكنون نقش موثری در تولید علم و فناوری ایفا كرده اند و افتخارات كشور در تولید علم و دانش مرهون تلاش و زحمات دانشگاهیان است.
وی همچنین با اشاره به گزارش برخی روسای دانشگاه ها مبنی بر تدوین طرحهای مختلف در جهت توسعه كشور، گفت: دولت از طرحهایی كه قابلیت اجرا داشته و بار مالی را از دوش دولت بردارد، حمایت می نماید.
معاون اول رییس جمهور با تاكید براینكه دانشگاه ها باید در توسعه كشور و تولید علم و دانش گام های بلندتری بردارند، گفت: امسال موضوع اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان به طور جدی در دستور كار دولت است و انتظار داریم دانشگاه ها در این زمینه نقش پررنگ تر و موثرتری ایفا كنند.
جهانگیری افزود: این یك گفتمان جدی است كه می خواهیم اقتصاد كشور را براساس اقتصاد دانش بنیان اداره كنیم و مقام معظم رهبری نیز تاكید كرده اند كه رویكردهای اقتصاد مقاومتی باید در برنامه ها و اقدامات همه دستگاه های كشور و نه فقط در دولت رعایت و لحاظ شود.
وی با اشاره به قراردادهای وزارت نفت با دانشگاه های معتبر كشور در جهت بومی سازی فناوری و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، گفت: این اقدام یك شروع مبارك و الگوی جدید و مناسبی از ارتباط صنعت و دانشگاه است و می تواند در جهت توسعه به كار گرفته شود.
معاون اول رییس جمهوری افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه می تواند مسیر صنعتی شدن ایران را هموار سازد و اگر در این زمینه دستاوردهای مناسبی داشته باشیم، می توانیم از بخش های دیگر نیز بخواهیم كه همكاری و تعامل خود را با دانشگاه ها و مراكز علمی و تحقیقاتی افزایش دهند.
جهانگیری همچنین با اشاره به اتفاق نظر و اجماع همگانی درخصوص سیاست های كلی اقتصاد مقاومتی خاطرنشان كرد: این برای اولین بار است كه همه صاحب نظران درباره سیاست های اقتصادی توافق و اجماع دارند و پذیرفته اند كه اقتصاد اولویت اصلی كشور است كه این انسجام می تواند زمینه ساز تحول و انجام كارهای بزرگ برای توسعه و پیشرفت كشور باشد.
وی از دانشگاه های كشور خواست تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان را به طور جدی در دستور كار خود قرار دهند و نقش موثرتری در توسعه اقتصاد دانش بنیان و ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی ایفا كنند.
در این جلسه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز گزارشی از وضعیت عمومی آموزش عالی كشور ارائه كرد و به تشریح مشكلات و مسائل پیش روی دانشگاه های كشور پرداخت.
روسای برخی از دانشگاه های كشور نیز در این نشست دغدغه ها و مشكلات اصلی خود را مطرح كردند و خواستار تخصیص بودجه و تامین اعتبارات لازم برای حل مشكلات دانشگاه ها شدند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *