دانشگاه ازاد اسلامی

شهریه های پزشکی دانشگاه آزاد طی ۲ روز آینده شفاف سازی می شود

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: طی دو روز آینده موضوع شهریه های علوم پزشکی این دانشگاه شفاف سازی شده و به واحدها اعلام خواهد شد.

مجتبی علوی فاضل در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مصوبه شهریه های دانشگاه که اخیرا منتشر شده است مربوط به اسفندماه سال ۹۵ است.

وی افزود: در گروه علوم پزشکی همواره میزان هزینه ها برای اجرای دوره ها به مراتب بیشتر از شهریه های دریافتی از دانشجویان بوده است.

سخنگوی دانشگاه آزاد تاکید کرد: دانشگاه همیشه سعی داشته است تا هزینه های گروه علوم پزشکی را از دیگر منابع تامین شده است تا کیفیت افت نکند و بتوانیم آموزش لازم را به دانشجویان ارائه دهیم.

علوی فاضل گفت: بنابراین افزایش شهریه که سالانه اعلام می شود همچنان نیز جوابگوی هزینه های گروه پزشکی نیست و تمام واحدهای پزشکی این دانشگاه با کمک سایر بخش ها و منابع اداره می شوند.

وی با اشاره به روند کارشناسی درخصوص میزان هزینه های پردیس های خودگران علوم پزشکی از سوی وزارت بهداشت تاکید کرد: این محاسبه کارشناسی از سال ۹۴ مبنای دانشگاه آزاد قرار گرفته است تا بتوانیم خدمات آموزشی پزشکی دانشگاه را استمرار دهیم چراکه با شهریه های اندک امکان پذیر نیست.

تنوع پرداخت شهریه های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد

سخنگوی دانشگاه آزاد با بیان اینکه در این دانشگاه تنوع پرداخت شهریه ای در حوزه علوم پزشکی وجود دارد، گفت: دراین دانشگاه اکنون با چند مدل پرداخت شهریه روبرو هستیم.

علوی فاضل خاطرنشان کرد: یک دسته از دانشجویان این دانشگاه مربوط به ورودی سال های ۹۴، ۹۳، ۹۲ و قبل از آن هستند، دسته دوم دانشجویانی هستند که در پردیس های خودگردان دانشگاه تحصیل می کنند و دسته سوم نیز دانشجویان ورودی سال ۹۵ هستند.

وی عنوان کرد: دانشجویان علوم پزشکی ورودی سال ۹۵ این دانشگاه باید ۸۰ درصد شهریه پردیس های خودگردان را پرداخت کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: مبنای محاسبه شهریه های علوم پزشکی این دانشگاه متفاوت است بنابراین دانشجویان ورودی سال ۹۵ نمی توانند شهریه های خود را با دانشجویان ورودی سال ۹۳ مقایسه کنند.

افزایش معقول شهریه علوم پزشکی سیاست دانشگاه آزاد

علوی فاضل با بیان اینکه افزایش معقول سالانه شهریه سیاست این دانشگاه است، گفت: میزان شهریه دانشجویان ورودی سال ۹۶ قبل از اینکه دانشجو وارد دانشگاه شود اعلام خواهد شد.

وی اظهار داشت: افزایش شهریه برای دانشجویان قدیمی تر دانشگاه نیز به صورت شفاف خواهد بود و بخشنامه جدید دانشگاه بخشنامه ها و رویه های گذشته را لغو نمی کند.

سخنگوی دانشگاه آزاد عنوان کرد: این اطمینان را به دانشجویان می دهیم که به هیچ وجه افزایش یکباره شهریه برای دانشجویان علوم پزشکی در این دانشگاه مطرح نیست.

علوی فاضل خاطرنشان کرد: سیاست دانشگاه افزایش شهریه معقول سالانه است که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد در سال های گذشته بوده است.

وی اضافه کرد: در نرم افزارهای مالی دانشگاه هنوز هیچ دانشجویی شهریه هایی که این روزها در برخی از اخبار مطرح می شود را پرداخت نکرده است.

سخنگوی دانشگاه آزاد تاکید کرد: شاید انشاء و ابلاغ بخشنامه این دانشگاه به گونه ای بوده است که نیاز به شفاف سازی است بنابراین رئیس دانشگاه نیز پیگیر موضوع است تا برداشت هایی که در این زمینه در زمان تعطیلات دانشگاه رخ داده است برطرف شود.

علوی فاضل اظهار داشت: طی دو روز آینده موضوع شهریه های علوم پزشکی این دانشگاه شفاف سازی خواهد شد و به واحدها اعلام می شود.

وی گفت: سیاست دانشگاه در برخی رشته ها کاهش شهریه است اما طی روزهای گذشته سو تفاهم هایی ایجاد شده است که با شفاف سازی برطرف خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه آزاد با بیان اینکه افزایش یکباره شهریه برای دانشجویان علوم پزشکی مطرح نبوده است، افزود: به دانشجویان ورودی سال ۹۵ در زمان ثبت نام اعلام شده بود که شهریه آنها ۸۰ درصد شهریه پردیس های خودگردان دانشگاه های دولتی است که امسال نیز شهریه این دانشجویان مانند سال های گذشته یک نوع افزایش معقول و منطقی خواهد داشت.

علوی فاضل ادامه داد: دانشجویان ورودی قبل از سال ۹۵ نیز افزایش شهریه معقول خواهند داشت.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد باید زیرساخت، استاد و تجهیزات بیمارستانی خود را ارتقا دهد اما باتوجه به اینکه یک دانشگاه مردمی است انتظار اقشار جامعه این است که شهریه این دانشگاه کمتر از دانشگاه های دولتی باشد و اکنون نیز شهریه پردیس خودگردان دانشگاه های دولتی که از امکانات دولت استفاده می کنند ۲ برابر این دانشگاه است.

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه با حداقل هزینه ها خدمات آموزشی ارائه می دهد.

کیفیت پایین آموزش در دانشگاه آزاد را تکذیب می کنم

علوی فاضل با بیان اینکه به شدت موضوع کیفیت پایین آموزش پزشکی این دانشگاه را تکذیب می کنم، افزود: واحدهای خوراسگان و نجف آباد این دانشگاه چند سال پیاپی است که به عنوان دانشگاه های برتر علوم پزشکی از سوی وزارت بهداشت معرفی می شوند.

وی عنوان کرد: نتایج امتحانات جامع پزشکی و المپیادهای پزشکی نشان می دهد که این دانشگاه با صرفه جویی و مدیریت هزینه ها اما با حفظ کیفیت توانسته است خدمات آموزشی مناسب را ارائه دهد.

برخی ها به دنبال تحت الشعاع قرار دادن مدیریت دانشگاه هستند

سخنگوی دانشگاه آزاد تاکید کرد: متاسفانه برخی افراد با مطرح کردن بخشنامه شهریه های این دانشگاه به دنبال تحت الشعاع قرار دادن مدیریت دانشگاه هستند.

علوی فاضل اظهار داشت: با موضوعات دانشگاهی باید مستدل، براساس ضوابط و مقررات و به دور از حاشیه سازی در فضای رسانه ای برخورد کرد.