تغییر در شیوه نامه دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی/ کاهش ظرفیت دکتری در سال تحصیلی جدید

تغییر در شیوه نامه دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامیتغییر در شیوه نامه دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی/ کاهش ظرفیت دکتری در سال تحصیلی جدید

امیررضا شاهانی سرپرست مرکز سنجش دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌ و گو  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در مورد توجه به تحصیلات تکمیلی در مقطع دکتری بیان کرد:شیوه نامه  دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در حال بررسی است و با معاونان آوزشی واحدهای محتلفی دانشگاهی در این مورد بحث شده است.

وی ادامه داد: این سیاست به دلیل توجه به ارتقای سطح کیفی آموزشی در دانشگاه آزاد بوده و بعد از جمع بندی مباحث و اتفاق نظر شاهد تغییراتی مثبت در شیوه نامه دوره دکتری دانشگاه آزاد خواهیم بود.

سرپرست مرکز سنجش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از جمله تغییراتی که برای این شیوه نامه درنظر گرفته شده است تهیه شیوه نامه ای مانند شیوه نامه وزارت علوم است و با همان جهت گیری و سبک کاری است.

شیوه نامه دوره دکتری در سال تحصیلی جدید

شاهانی تصریح کرد: رتبه مقالات اائه شده توسط دانشجویان دوره دکتری، کیفیت آن و موارد آموزشی از این قبیل در شیوه نامه جدید مورد توجه قرار می‌گیرد و امیدواریم برای سال تحصیلی جدید بتوانیم این شیوه نامه را اجرایی کنیم.

کاهش ظرفیت دکتری در سال تحصیلی جدید

وی در مورد وضعیت ظرفیت دوره دکتری برای سال تحصیلی جدید یادآور شد: امسال کاهش ظرفیت در این دوره را شاهد خواهیم بود و یکی از چالش هایی که باید به آن توجه شود جداسازی کلاس های مقطع کارشناسی  ارشد و دکتری از یکدیگر بوده در حالی که در تحصیلات تکمیلی نباید چنین تفکیکی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *