هدف مصاحبه آزمون دستیاری رشته‌های “روانپزشکی” و “زنان”

پاسخ وزارت بهداشت به اعتراض پذیرفته شدگان آزمون دستیاری: هدف مصاحبه آزمون دستیاری رشته‌های “روانپزشکی” و “زنان” سنجش دانش پزشکی پذیرفته‌شدگان نیست

به گزارش ایسنا، در پی اعتراض جمعی از پذیرفته شدگان آزمون دستیاری در رابطه با مصاحبه رشته‌های روانپزشکی و زنان، حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد: باتوجه به شرایط خاص رشته‌های تخصصی روانپزشکی و زنان، هدف از مصاحبه و سنجش الکترونیک داوطلبان این رشته ها تنها جلوگیری از آسیب های بعدی به داوطلبان بوده و در این ارزیابی به هیچ وجه سنجش دانش پزشکی فرد مدنظر نمی‌باشد.

بر این اساس در چهل و چهارمین دوره پذیرش دستیار تخصصی پزشکی به منظور ارزیابی بهتر شرایط و خصوصیات مندرج در آیین نامه نقص عضو موثر حرفه ای که در دفترچه راهنمای پذیرش دستیار نیز مندرج است، با در نظر گرفتن شرایط خاص برخی رشته ها، متقاضیان مربوطه مورد ارزیابی ویژه قرار می گیرند. این ارزیابی برای پیشگیری از آسیب های احتمالی به داوطلبین می باشد، چرا که چنانچه به هر دلیلی حکم دستیاری  به دلیل وجود نقص عضو موثر حرفه ای فسخ شود، آسیبهای روانی و اجتماعی مختلف بر دستیار وارد خواهد نمود.

لذا با توجه به شرایط ویژه برای ورود افراد به برخی از رشته ها، قبل از پذیرش نهایی دستیار و شروع دوره وی و قبل از صدور حکم دستیاری در رشته به منظور بررسی توانمندی های غیر شناختی مرتبط با تحصیل و سپس کار (بدین معنی که در این ارزیابی به هیچ وجه سنجش دانش پزشکی فرد مدنظر نمی باشد)؛ برای داوطلبان دو رشته تخصصی زنان و روانپزشکی مصاحبه ساختارمند و ارزیابی برخی خصوصیات فردی توسط روش مبتنی بر رایانه قبل از پذیرش نهایی و ورود به دوره انجام می گیرد.

لازم به ذکر است، اساس نتایج این مجموعه ارزیابی ها اقدام به غربالگری داوطلبان فاقد شرایط حداقلی مندرج در آیین نامه خواهد شد. بدیهی است که اکثریت داوطلبان واجد شرایط لازم ادامه تحصیل هستند و این روش به داوطلبان کمک خواهد کرد در مسیر درست تری ادامه تحصیل دهند.

همچنین فرم انتخاب رشته محل داوطلبانی که بدین ترتیب مجوز ورود به دو رشته روانپزشکی و زنان را پیدا نمیکنند، توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی بررسی و  به دیگر رشته هایی که انتخاب کرده اند (بجز رشته های زنان و زایمان و روانپزشکی) و حد نصاب نمره قبولی را دارند معرفی می شوند.

گفتنی است، آزمون الکترونیک رشته های روانپزشکی و زنان و زایمان به طور همزمان و در یک محل در روز جمعه ۳ شهریور ۹۶ ساعت ۸ صبح در مرکز طبی کودکان برگزار خواهد شد.
براساس اعلام معاونت آموزشی وزارت بهداشت،مصاحبه ساختارمند رشته تخصصی روانپزشکی در روز شنبه ۴ شهریور ۹۶ ساعت ۸ صبح در مرکز طبی کودکان برگزار خواهد شد و  مصاحبه ساختارمند رشته تخصصی زنان و زایمان روز شنبه  ۴ شهریور ۹۶ ساعت ۸ صبح در مرکز مهارتهای بالینی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران برگزار خواهد شد.

لذا ضروری است تا داوطلبان اطلاعات جامعی درخصوص نحوه برگزاری سنجش الکترونیک و مصاحبه حضوری و ساختارمند داشته باشند به همین منظور همزمان با توزیع کارت ورود به جلسه داوطلبان، راهنمای شرکت در آزمون به ایشان ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *