وزارت بهداشت: هشت هزار عضو هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی نیاز داریم

رئیس امور هیات علمی و جذب وزارت بهداشت گفت: با توجه به توسعه رشته های تخصصی، فوق تخصصی و افزایش مقاطع دکترای دانشگاه های علوم پزشکی، افزون بر هشت هزار عضو هیات علمی نیاز داریم.هیئت علمی

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدعلی حسینی شامگاه چهارشنبه در مراسم روز پزشک در سبزوار افزود: آموزشهای بالینی در رشته های پرستاری، مامایی و پزشکی نیاز بیشتری به جذب هیات علمی دارد.
وی ادامه داد: هم اینک ۱۸ هزار عضو هیات علمی در وزارت بهداشت فعالیت دارند. چهار هزار نفر آنها از اعضای هیات علمی متعهد به خدمت هستند که تعهدات قانونی پس از فراغت تحصیل را در دانشگاهها طی می کنند.
رئیس امور هیات علمی و جذب وزارت بهداشت گفت: ظرف چهار سال اخیر بطور میانگین هر سال هزار و ۲۰۰ نفر به عنوان عضو هیات علمی جذب شده اند. امسال نیز هزار و ۵۰۰ نفر جذب هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی کشور می شوند.
وی افزود: همچنین به منظور تحول و نوآوری آموزشی، موضوع بین المللی سازی دانشگاهها مطرح است و ظرف سه سال گذشته گامهای بزرگی در این مورد برداشته شد. دانشگاههای ایران نسبت به پذیرش دانشجو از کشورهای مختلف اقدام نموده و همکاری خوبی با دانشگاههای اروپایی و ایرانیان خارج از کشور برای تبادل اعضای هیات علمی برقرار شده است.
حسینی تعداد دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی را ذر سطح کشور ۶۵ مورد ذکر و بیان کرد: هم اکنون ۲۰۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف کاردانی تا فوق تخصصی فلوشیب بالینی و تخصصی در رشته های مختلف در سطح دانشگاههای علوم پزشکی مشغول تحصیل هستند.
در این مراسم از پزشکان، داروسازان و پرستاران نمونه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تقدیر شد