دانشگاه فردوسی مجری آزمون های بین المللی زبان فرانسه شد

نام دانشگاه فردوسی مشهد در فهرست مراکز رسمی برگزاری آزمون های بین المللی زبان فرانسه «تی سی اف» در دنیا درج شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه فردوسی مشهد، با امضای تفاهم نامه میان کالج دانشگاه به نمایندگی از دانشگاه فردوسی مشهد و مرکز بین المللی مطالعات آموزشی زبان فرانسه (CIEP)، کالج دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان مرکز برگزاری آزمون های بین المللی TCF فرانسه انتخاب شد.

آزمون TCF

مرکز بین المللی مطالعات آموزشی زبان فرانسه (CIEP) زیر مجموعه‌ وزارت آموزش و پرورش فرانسه است و سالیانه اقدام به برگزاری آزمون TCF در سطح ملی می کند که این امر بر اساس تقویم و فرآیند هماهنگ شده با مرکز بین المللی مطالعات آموزشی انجام می شود.

معتبرترین آزمون بین المللی زبان فرانسه

پیش از این نیز امتیاز مرکزیت آزمون برای برگزاری معتبرترین آزمون بین المللی زبان فرانسه یعنی DELF و DALF به کالج دانشگاه فردوسی مشهد اعطا شده بود.

بنابراین کالج دانشگاه فردوسی مشهد با پذیرش ماموریت برگزاری آزمون های DELF و DALF و TCF تنها مرکزی است که همانند مرکز زبان فرانسه تهران (وابسته به بخش فرهنگی سفارت فرانسه در ایران) مجموعه کاملی از فعالیتهای آموزشی و نیز آزمون های معتبر بین المللی زبان فرانسه را برگزار می کند.

مرکز بین المللی آزمون زبان فرانسه

همچنین دانشگاه فردوسی مشهد تنها سازمانی است که علاوه بر آموزشهای آکادمیک در حوزه زبان فرانسه (کارشناسی و کارشناسی ارشد زبان فرانسه در دو گرایش ادبیات و مترجمی زبان) به عنوان مرکز بین المللی آزمون های زبان فرانسه فعالیت دارد و دوره های کاربردی زبان فرانسه عمومی و تخصصی کوتاه مدت و بلند مدت را ارائه می کند.

آزمون زبان فرانسه TCF

آزمون زبان فرانسه TCF مخفف Test de connaissance du français است. این آزمون توسط مرکز بین المللی مطالعات آموزشی وزارت آموزش فرانسه (CIEP) برگزار می شود و برای سنجش سطح زبان فرانسه دانشجویان یا کارکنان شرکتها در فرانسه و ایالت کبک کانادا استفاده می شود.