پذیرش دانشجویان پزشکی در دوره دکتری ۱۲ رشته علوم پایه پزشکی مشهد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای پنجمین دوره از میان دانشجویان پزشکی برای دوره MD-Ph.D در دوره دکتری ۱۲ رشته علوم پایه پزشکی دانشجو می پذیرد.

دوره MD-Ph.D

به گزارش خبرنگار مهر، دوره MD-Ph.D دوره ای است که دانشجویان رشته پزشکی در صورت واجد شرایط بودن می توانند در دکتری تخصصی علوم پایه ادامه تحصیل دهند و با تحصیل همزمان دو مدرک بالینی و علوم پایه دریافت کنند.

دانشکده پزشکی مشهد در اجرای آئین نامه آموزشی دوره MD-Ph.D مصوب چهل و دومین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی برای پنجمین دوره از بین واجدین شرایط اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

شرایط

واجدین شرایط از بین دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که مقطع کارآموزی را گذرانده اند و دارای شرایط لازم باشند انتخاب خواهند شد.

کسب معدل بالاتر از ۱۶ در مقطع علوم پایه، با کسب حداقل ۸۰ درصد از نمره میانگین نمرات ۵ درصد اول دانشگاه در آزمون جامع علوم پایه، کسب معدل بالاتر از ۱۶ در مقاطع پاتوفیزیولوژی و کاراموزی با کسب حداقل ۸۰ درصد از نمره میانگین نمرات ۵ درصد اول دانشگاه در آزمون جامع پیش کارورزی،کسب معدل کل بالاتر از ۱۵ در مقاطع علوم پایه، پاتوفیزیولوژی و کارآموزی، نداشتن مشکلات آموزشی اعم از مردودی در دروس و مشروطی و ارائه درخواست دانشجو واجد شرایط برای ورود به دوره از جمله شرایط پذیرش در این دوره است.

واجدین شرایط باید مطابق با تقویم آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تا شروع دوره (مهر ماه ۹۶) کارورزی حداقل چهاربخش ماژور (داخلی، جراحی، کودکان و زنان و زایمان) را گذرانده باشند.

رشته های مورد پذیرش

انفورماتیک پزشکی، فیزیک پزشکی، باکتری شناسی پزشکی، علوم تغذیه، پزشکی مولکولی، زیست فناوری پزشکی، علوم تشریحی، ایمنی شناسی پزشکی، فارماکولوژی، فیزیولوژی، ژنتیک پزشکی و بیوشیمی بالینی از جمله رشته هایی است که ظرفیت پذیرش دانشجوی دوره MD-Ph.D را برای هر رشته یک نفر دارند.

مهلت ثبت نام

مهلت ثبت نام برای دانشجویان از چهارم تا نهم شهریورماه است و متقاضیان می توانند برای نام نویسی به اداره آموزش (واحد پزشکی عمومی) دانشکده پزشکی واقع در میدان آزادی پردیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کنند.

بر اساس این اطلاعیه، داوطلبان واجد شرایط به مرحله مصاحبه علمی- تخصصی معرفی می شوند. ملاک پذیرش نهایی براساس ۸۰ درصد معدل کل و ۲۰ درصد نمره مصاحبه بوده و اولویت با رتبه های برتر خواهد بود.