آزمون

زمان اعلام نتایج آزمون‌های ارشد و دکتری پزشکی

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به زمان اعلام نتایج آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی گروه پزشکی گفت: نتایج این آزمون ها در نیمه دوم شهریورماه اعلام می شود.
محمدحسین پورکاظمی افزود: با توجه به اینکه مراحل مصاحبه برای برخی از رشته های دکتری تخصصی به تازگی به پایان رسیده است و همچنین مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد در هفته پیش انجام شد، نتایج نهایی پذیرش در آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی گروه پزشکی در نیمه دوم شهریورماه اعلام خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش پزشکی گفت: آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری پژوهشی رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۶ (دوره های روزانه، شهریه پرداز، دانشگاه آزاد اسلامی و بورس تحصیلی برای رشته های اخلاق پزشکی و آموزش پزشکی) پنجشنبه چهارم خرداد ۹۶ برگزار شد.

وی افزود: ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در این آزمون ثبت نام کردند که از میان حدود ۱۰ هزار داوطلب آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پزشکی تعداد ۴ هزار و ۴۰۰ نفر یعنی به میزان دوبرابر برای مصاحبه معرفی شده اند.

پورکاظمی ظرفیت پذیرش در دوره دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۶ (دوره های روزانه، شهریه پرداز، دانشگاه آزاد اسلامی و بورس تحصیلی برای رشته های اخلاق پزشکی و آموزش پزشکی) را حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر عنوان کرد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی همچنین درباره اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد پزشکی سال ۹۶ گفت: آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۹۶ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ تیرماه برگزار شد و از نزدیک ۸۰ هزار داوطلب ثبت نام کننده حدود ۵۷ هزار نفر در جلسه آزمون حاضر بودند.

وی خاطرنشان کرد: از میان شرکت کنندگان در آزمون، ۲۸ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد بیش از ۲۵ هزار نفر، فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند.

پورکاظمی، ظرفیت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۶ را حدود ۷ هزار نفر عنوان کرد.