دانشگاه ازاد اسلامی

دانشگاه آزاد: دانشجویان نگران پرداخت شهریه خود نباشند/ شهریه تقسیط می‌شود

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد نگران پرداخت شهریه خود نباشند، زیرا این واحد همکاری‌های لازم را در تقسیط و ارائه وام‌های صندوق رفاه برای دانشجویان ورودی جدید انجام می‌دهد.

علیرضا پیرحیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، به‌ منظور رفع نگرانی و دغدغه دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی همدان، با تصمیم هیأت رئیسه این واحد دانشگاهی، مساعدت و همکاری لازم در تقسیط و ارائه وام‌های صندوق رفاه انجام خواهد شد.

سه روش برای واریز شهریه

وی تصریح کرد: دانشجویان می‌توانند از سه روش شهریه تحصیلی خود را واریز کرده و هیچ دغدغه‌ه‏ایی برای پرداخت شهریه و ادامه تحصیل نداشته باشند.

شیوه اول

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان بیان کرد: در شیوه اول پرداخت دانشجو می‌توانند شهریه‌ پایه (ثابت) خود را پیش از ثبت‌نام (انتخاب واحد) به‌ صورت الکترونیکی و از طریق سامانه دانشجویی واریز کرده و حداکثر تا ۷۲ ساعت پس از ثبت‌نام (انتخاب واحد) شهریه‌ متغیر ایجاد شده را نیز یا نقداً و یا با استفاده از تسهیلات اعتباری صندوق رفاه دانشجویی تأمین و یا تقسیط کنند.

روش دوم

وی ادامه داد: روش دیگر به صورت تقسیط سالیانه است که دانشجو می‌‌تواند قبل از ثبت‌نام (انتخاب واحد) با مراجعه به امور مالی دانشگاه و ارائه درخواست و تکمیل فرم‌های مربوطه از مبلغ تقریبی شهریه سال تحصیلی پیش رو مطلع و پس از ارائه تضمین لازم (چک یا سفته)، نسبت به تقسیط ۱۲ ماهه‌ آن اقدام کند.

روش سوم

پیرحیاتی با بیان اینکه روش تقسیط کامل نیز خدمتی دیگر است که جهت رفع دغدغه دانشجویان پیش‌بینی‌شده است، تأکید کرد: در این روش نیز دانشجو قبل از ثبت‌نام (انتخاب واحد) با مراجعه به امور مالی دانشگاه و ارائه درخواست و تکمیل فرم‌های مربوطه از مبلغ تقریبی کل دوره تحصیلی خود مطلع و پس از ارائه تضمین (چک یا سفته)، نسبت به تقسیط بلندمدت آن اقدام کند.

سود و کارمزد

وی با بیان اینکه تقسیط شهریه شامل هیچ‌گونه هزینه اضافی (سود، کارمزد و …) نخواهد شد، یادآور شد: طرح مذکور صرفاً در راستای کاهش فشار بار مالی به دانشجویان و خانواده‌های آنها بوده و در صورتی‌ که پرداخت اقساط بدون تأخیر و به‌ موقع صورت پذیرد، دانشجو می‌تواند بدون هیچ‌گونه نگرانی و نیاز به حضور فیزیکی از تمام خدمات دانشگاه بهره‌مند شوند.

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان اضافه کرد: دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی می‌توانند با مراجعه به صندوق رفاه واحد همدان برای ثبت درخواست خود اقدام کنند.