اطلاعیه سازمان سنجش درباره برگزاری آزمون GRE) SUBJECT)

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره برگزاری آزمون GRE) SUBJECT) مورخ ۹۶/۶/۲۵ (Sep.16.2017) منتشر شد. به گزارش پی اچ دی ایران متن اطلاعیه به شرح زیر است:

بدین‌وسیله به اطلاع داوطلبان آزمون GRE) SUBJECT) روز شنبه مورخ ۹۶/۶/۲۵ (Sep.16.2017) می‌رساند، لازم است به منظور شرکت در آزمون حداقل یک ساعت قبل از شروع فرایند آزمون باهمراه داشتن پرینت Admission Ticket  و یا تایید ثبت نام که از سوی شرکت ETS به ایمیل داوطلبان ارسال گردیده  و همچنین دو عددکارت شناسایی معتبر عکس دار (پاسپورت ، کارت ملی …) به آدرس ذیلمراجعه فرمایند.

تهران – خیابان کریم‌خان زند- بین خیابان های استاد نجات الهی و سپهبدقرنی – پلاک۲۰۴ –  سازمان سنجش آموزش کشور

زمان برگزاری آزمون : روز شنبه مورخ ۲۵/۶/۹۶  ساعت ۸:۳۰  صبح

آزمون GRE Subject چیست ؟

آزمون GRE Subject  تستی است که سطح اطلاعات شما از رشته تخصصی خود را به زبان انگلیسی می سنجد. این آزمون هم از آزمون های سازمان غیر انتفاعی ETS می باشد و به همین دلیل می توان این آزمون را آزمونی تخصصی با درجه سختی نسبتا بالا دانست.

آزمون  GRE Subject به شما کمک می کند نسبت به دیگر افرادی که در کسب موقعیت تحصیلی و یا شغلی با شما در حال رقابت هستند ، وجه تمایز بسیار مناسب تری داشته باشید.

آزمون GRE Subject در رشته های زیر برگزار می شود:

  • رشته بیو شیمی ، زسیت شناسی سلولی مولکولی
  • رشته زیست شناسی
  • رشته شیمی
  • رشته ادبیات زبان انگلیسی
  • رشته ریاضیات
  • رشته فیزیک
  • رشته روان شناسی

این آزمون علاوه بر نیاز به سطح زبان انگلیسی خوب به دانش خوب از رشته مورد نظر هم نیاز دارد. تا اینجا به این سوال پاسخ داده شد که آزمون  GRE Subject چیست ؟ اما دانستن این نکته نیز که چه موسساتی به این آزمون را قبول دارند نیز بسیار مهم است.  بیش از هزاران موسسه ، مدرسه ، دانشگاه و … در سراسر دنیا این آزمون را برای استخدام و یا ادامه تحصیل از متقاضیان طلب می کنند. اگر چه داشتن آزمون GRE Subject  به تنهایی نمی تواند بسیار موثر باشد و همیشه در کنار این مدرک مدارکی همچون آیلتس یا تافل نیز مفید است.

زمان آزمون GRE Subject حدود ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه می باشد و همه آزمون در یک جلسه برگزار می شوند. این آزمون زبان جزو معدود آزمون هایی است که امتیاز منفی دارد. معمولا هر چهار پاسخ نادرست یک پاسخ صحیح شما را از بین می برد. پس اگر بین چهار گزینه شک داشتید به این نکته نیز توجه کنید.

GRE Analytical Writing بخش

تا به حال اصطلاح تفکر انتقادی را شنیده اید؟ سنگ بنای GRE Analytical Writing بخش همین Critical Thinking می باشد. شما در این بخش باید بتوانید موضوعات پیچیده را بیان کنید ، بحث کنید و در یک بحث به صورت مرتبط و پیوسته حضور داشته باشید. البته این بحث پیرامون موضوعی است که به شما ارائه می شود. توجه داشته باشید که در GRE Analytical Writing بخش دانش شما سنجیده نمی شود بلکه قدرت تحلیل شما ارزیابی می شود

GRE Analytical Writing بخش

GRE Analytical Writing بخش دارای دو قسمت است:
Analyze an Issue که یک بخش ۳۰ دقیقه ای است : که در آن شما باید در مورد یک موضوع بررسی انجام دهید ، ابعاد مختلف آن را بیان کنید و نظر خود را با مثال ها و دلایل بیان کنید.
Argument Task که ۳۰ دقیقه است : کمی باید زیرک باشید. در این بخش موضوعی به شما داده می شود که شما باید آن را بررسی کنید البته از دیدگاه منطقی به آن نگاه کنید نه از دیدگاه مخالف یا موافق بودن در موقعیت ارائه شده
دو قسمت که اگر از بالا نگاه کنیم متوجه می شوید که با یک مهندسی دقیق طوری چیده شده اند که همدیگر را کامل کنند. در یک بخش شما باید نظر خود را اعمال کنید و آن را بیان کنید و بخش دوم شما باید نظر شخص دیگری را بررسی کنید و با توجه به ادعا ها و شواهد موضوع را تحلیل کنید.
حتی اگر شما زبان مادریتان انگلیسی باشد باید برای GRE Analytical Writing بخش خود را اماده کنید. برای اینکه با موضوعات این دو بخش آشنا شوید می توانید بر روی دو لینک زیر کلیک کنید.
Issue Topic
Argument Topic