کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ منتشر شد/ اعلام زمان ثبت نام

کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ منتشر شد/ اعلام زمان ثبت نام

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کارنامه نهایی داوطلبان آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی امروز دوشنبه ۱۳ شهریور بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

http://register2.sanjesh.org/nrgArshad96/Login/Login

نحوه ثبت نام

توکلی گفت: کلیه پذیرفته شدگان موسسات آموزش عالی باید به دستورالعمل بخش اول اطلاعیه اعلام نتایج و کلیه پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد باید به دستورالعمل بخش دوم اطلاعیه اعلام نتایج توجه کنند و بر اساس آن برای ثبت نام در کدرشته محل قبولی مراجعه کنند.

مهلت ثبت نام

مشاور عالی سازمان سنجش اضافه کرد: در صورتی که دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تاریخ مشخصی را اعلام نکرده باشند پذیرفته شدگان باید در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه ۱۳ تا ۱۵ شهریورماه ۹۶ با مدارک لازم برای ثبت نام مراجعه کنند.

جزئیات کارنامه

توکلی تاکید کرد: برای داوطلبان واجد شرایط گزینش کارنامه ای حاوی رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده و در سهمیه مربوطه منتشر شده است.

فرایند برگزاری آزمون

به گزارش مهر، آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرش دانشجو در ۱۳۲ کدرشته امتحانی در ۶ گروه آزمایشی در روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت ماه ۹۶ در ۶۸ شهرستان و ۱۸۵ حوزه امتحانی و ۱۳۲ کدرشته امتحانی برگزار شد.

برای شرکت در این آزمون تعداد ۸۷۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۳۰ هزار و ۴۹۱ نفر زن و ۴۴۷ هزار و ۸۶۲ نفر مرد بودند. از تعداد ۸۷۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب این آزمون تعداد ۷۱ هزار و ۷۲۵ داوطلب علاقمندی خود را به شرکت در آزمون کدرشته امتحانی دوم اعلام کردند.

از تعداد ۸۷۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد ۷۰۷ هزار و ۶۳ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند و ۱۷۱ هزار و ۱۹۰ داوطلب غایب بودند. از تعداد ۷۰۷ هزار و ۶۳ داوطلب حاضر در جلسه آزمون، تعداد ۳۵۷ هزار و ۸۰۲ نفر مرد و ۳۴۹ هزار و ۲۶۱ نفر زن بودند.

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ نیز به صورت کارنامه در ۱۵ خرداد ۹۶ و نتایج نهایی جمعه دهم شهریورماه ۹۶ منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *