آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان

استخدام

آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان

به گزارش ایسنا محمدحسین قمری در نشست خبری امروز با اشاره به برگزاری نخستین آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان افزود: با همکاری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان صدا و سیما به منظور تامین سرمایه انسانی شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان و انتخاب افراد شایسته اقدام به برگزاری این آزمون شده است.

مهلت ثبت نام این آزمون تا ۲۸ شهریور

وی هدف برگزاری این آزمون را کاهش نرخ بیکاری و افزایش کیفیت تولید شرکت‌های دانش بنیان ذکر کرد و یادآور شد: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده متقاضیان از فردا، ۱۴ شهرویور ماه با مراجعه به سایت این آزمون نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. مهلت ثبت نام این آزمون تا ۲۸ شهریور ماه جاری تعیین شده است.

قمری با بیان اینکه این آزمون در دو مرحله برگزار می‌شود، اظهار کرد: مرحله اول این آزمون به صورت نیمه‌متمرکز و به صورت اینترنتی در مهر و آبان ماه امسال برگزار خواهد شد و پس از اعلام نتایج مرحله اول آزمون مرحله دوم به صورت مصاحبه حضوری در دی ماه برگزار می‌شود.

به گفته دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی در مرحله دوم علاوه بر راستی‌آزمایی سوالات تستی مرحله اول از داوطلبان ‌آزمون مهارت‌سنجی گرفته خواهد شد.

قمری با اشاره به جزئیات برنامه‌ریزی این آزمون خاطرنشان کرد: مشاغل مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و خصوصی بر اساس حوزه شغلی به هشت بخش مستقل تقسیم شده است که شامل اجرایی و فنی،  بهداشت، درمان و مراقبت، خدمات رفاهی و آموزشی، طراحی رسانه‌ای بازاریابی و فروش، فناوری اطلاعات، کارشناسی و مهندسی، مالی حقوقی و ادرای و مدیریتی می‌شود.

قمری اضافه کرد:‌ آزمون شامل ارزیابی ۲۶۶ عنوان شغلی است که از بررسی ۱۵ هزار عنوان شغل به دست آمده و در پایان آزمون حداقل ۵ هزار نفر در این مشاغل مشغول به فعالیت می‌شوند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدام شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان اعتقاد به دین اسلام، التزام به قانون اساسی، داشتن تابعیت ایران، عدم اشتهار به ارتکاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی، برخورداری از توانایی جسمی و توانایی لازم متناسب با شغل انتخابی و داشتن حداقل ۱۸سال سن را از جمله شرایط شرکت داوطلبان در این آزمون نام برد.

قمری یکی از مهمترین مزیت‌های این آزمون‌ را برابری فرصت استخدام در میان تمام شرکت‌کنندگان ذکر کرد و گفت: بر خلاف روند ناصحیح استخدام در برخی از دستگاه‌های دولتی هر فرد با هر مدرک دانشگاهی و مهارت مرتبط با شغل درخواستی در صورت اثبات توانایی شخصیتی مهارت و تجربه خود می‌تواند در یک شرکت خصوصی به طرق مختلف استخدام شود که این نکته مانع دلسردی متقاضیان کار از اشتغال نمی‌شود.

وی تمرکز در مهارت را از دیگر مزیت‌های این آزمون ذکر کرد و ادامه داد: متقاضیان شرکت در این آزمون از طریق تست‌های بومی‌سازی شخصیتی مورد بررسی قرار می‌گیرند تا مشخص شود برای کسب چه مشاغلی مناسبت‌تر هستند. نتایج این تست به تمامی شرکت‌کنندگان اعلام خواهد شد.

استخدام در کدام شرکتها و موسسات است؟

به گفته وی، شرکت‌کنندگان علاوه بر معرفی به سه هزار و ۱۲۵ شرکت دانش‌بنیان به بیش از ۱۶ هزار شرکت خصوصی عضو شهرک‌های صنعتی کشور و همچنین به دیگر شرکت‌های خصوصی بزرگ معرفی خواهند شد.

سوالات و منابع آزمون استخدامی

دبیر شورای سیاست‌گذاری این آزمون با اشاره به نوع سوالات و منابع این آزمون گفت: در این آزمون سوالاتی در خصوص رفتار عمومی (شخصیت‌شناسی)، رفتار تخصصی (هوش و فهم اجتماعی)، دانش عمومی و خصوصی متناسب با هر شغل ارائه می‌شود و منابع آن نیز دفترچه‌های کنکور کارشناسی ارشد و دکتری، آزمون‌های استخدامی سازمان‌ها و نمایندگان صنایع و شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *