رسالت‌ مهم ما تلاش برای حفظ و گسترش زبان فارسی است

رسالت‌ مهم ما تلاش برای حفظ و گسترش زبان فارسی است

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا از دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام سیدطه هاشمی در غرفه زبان و ادبیات فارسی سالن دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران افزود: دانشگاه آزاد اسلامی اولین دانشگاهی است که سند راهبردی حفظ و گسترش زبان فارسی را تدوین و به همه واحدهای دانشگاهی ابلاغ کرد.
وی اضافه کرد: این ماموریتی بود که به معاونت فرهنگی داده شد که با مشارکت معاونت آموزشی و پژوهش فناوری، بین‌الملل و سما این سند آماده و ابلاغ شد.
به گفته هاشمی، پس از این اتفاق ستاد حفظ و گسترش زبان فارسی اقدامات انجام شده در واحدها را رصد می‌کند. بخش دیگر این سند این بود که برای حفظ زبان فارسی در دانشگاه آزاد، آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های مختلفی ویرایش شود و تصحیح متون را با توجه به اصول و مبانی ادبیات فارسی در قالب کارگاه‌های مختلف برگزار کنیم.
وی در ادامه درباره محوریت سازمان چاپ و انتشارات در اقدامات دانشگاه آزاد گفت: یکی از رسالت‌های اصلی این سازمان باید این موضوع باشد که نقش موثر خود را در حفظ ادبیات فارسی ایفا کند.
هاشمی افزود: از طرف دیگر حدود دو سوم از اساتید زبان و ادبیات فارسی سراسر کشور، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی هستند که این فرصت بسیار خوبی است که باید با برنامه‌ریزی مناسب از آن استفاده کنیم.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد ادامه داد: همچنین در سطح برون دانشگاهی هم اقدامات بسیار موثری از جمله همکاری با بنیاد سعدی انجام داده‌ایم که در راستای این همکاری اساتید زبان و ادبیات فارسی، برای تدریس به خارج از کشور فرستاده شوند.
وی ادامه داد: همچنین استفاده از فضای مجازی هم برنامه خوبی است که در هیأت رئیسه تصویب شده، براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، می‌توانیم در فضای مجازی برای ایرانیان خارج از کشور تدریس زبان و ادبیات فارسی داشته باشیم.
دانشگاه آزاد در حوزه زبان و ادبیات فارسی قدم‌های بسیار موثری برداشته است و به طور جدی تلاش می‌کند تا جایی که توان دارد، در خدمت زبان و ادبیات فارسی باشد.
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت در شهرآفتاب برپا شده است.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *