دانشجویان امیرکبیر و اصفهان جوایز مسابقات برنامه نویسی ای سی ام را به خانه بردند

این مسابقات با شرکت 41 تیم از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور از روز سه شنبه در دانشگاه پیام نور بابل آغاز شد و شامگاه چهارشنبه با مشخص شدن تیم های برتر پایان یافت .

با این که عنوان این مسابقه برنامه نویسی دانشجویی دانشگاه های پیام نور بود، ولی تنها 21تیم شرکت کننده از دانشگاه پیام نور بودند و بقیه تیم ها از سایر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در آن حضور داشتند.
دانشگاه امیرکبیر که با دو تیم در این مسابقات شرکت داشت مقام اول و دوم را از آن خود کرد و تیم دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان هم در جایگاه سوم ایستاد.
داوری این دوره از مسابقات را شش نفر از دانشگا ههای صنعتی شریف ، فردوسی مشهد، صنعتی شاهرود و پیام نور کشور بر عهده داشتند.
در پایان این مسابقات به تیم اول یک سکه تمام بهار آزادی ، تیم دوم نیم سکه بهار آزادی به تیم سوم هم ربع سکه هدیه شد.
معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور در آیین پایانی این مسابقات گفت: دانشگاه کارآفرین ضرورت جامعه امروز است و دانشگاه ها باید کارآفرینی را در جامعه گسترش دهند.
کریم نجفی برزگر افزود: با توجه به نیروی انسانی خلاق و تحصیل کرده جامعه ما، ایجاد اشتغال و کارآفرینی در شرایط فعلی یکی از دغدغه های اصلی نظام است که دانشگاه ها می توانند در این زمینه نقش برجسته ای داشته باشند.
وی ادامه داد: دانشگاهی می تواند سرنوشت کشور را عوض کند که به لحاظ فکری مستقل باشد و با نوآوری های فردی ، آن را در خدمت پیشرفت و توسعه کشور قرار دهد.
نجفی برزگر برگزاری مسابقات برنامه نویسی را در نشان دادن ظرفیت های دانشجویی و معرفی نخبگان مهم دانست و گفت: دانشجویان نخبه و مخترع نمی توانند خودشان به تنهایی هم اختراع کنند و هم به صنعت وصل شوند، بلکه همه ما باید تلاش کنیم تا این نخبگان جذب صنعت کشور شوند و خوشبختانه در سال های اخیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این بخش فعال شده است.
وی افزود: در دانشگاه پیام نور دانشجویی داریم که 26 اختراع به ثبت رسانده است و همه باید تلاش کنیم تا این اختراعات کاربردی و وارد چرخه تولید شود.
او ادامه داد: دانشگاه پیام نور در رشد علمی جامعه نقش بی بدیلی دارد و در شرایط فعلی با دارا بودن 60 نمایندگی در سراسر دنیا از جمله ایتالیا ، هندوستان ، افغانستان و دبی در تلاش است تا دانشجویان خارجی را نیز جذب کند.
دانشگاه پیام نور دارای 700 هزار دانشجو ، چهار هزار استاد و 500 مرکز در ایران و خارج از کشور است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *