دلیل «تاخیر در اعلام نتایج آزمون وزارت بهداشت 96-97»

وزارت بهداشت

دلیل «تاخیر در اعلام نتایج آزمون وزارت بهداشت»

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت برای پذیرش دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های علوم پزشکی آزمونی جداگانه‌ از کنکور سراسری کارشناسی ارشد و دکتری وزارت علوم در زمان متفاوت برگزار می‌کند. در این میان بسیاری از رشته‌ها از جمله روانشناسی، اقتصاد، کامپیوتر، زیست ، شیمی و … می توانند به صورت هم زمان در هر دو آزمون شرکت کنند و اگر در هر دو پذیرفته شدند، بایستی تصمیم بگیرند که در کدام دانشگاه میخواهند ثبت نام کنند.

نتایج نهایی آزمون وزارت علوم ۱۰ شهریور ماه جاری اعلام شد و هم زمان با آن دانشگاه‌های زیر نظر این وزارتخانه از۱۵ تا ۲۶ شهریور ماه ثبت نام اینترنتی و حضوری را آغاز کرده‌اند.

اما در این میان نتایج نهایی آزمون تحصیلات تکمیلی وزارت بهداشت هنوز اعلام نشده است و در اینجا داوطلبانی که در آزمون وزارت علوم پذیرفته شده باشد و از طرفی برای وزارت بهداشت نیز شرکت کرده‌ند، دچار سردرگرمی خواهند شد، چرا که اگر در دانشگاه‌های زیرنظر وزارت علوم ثبت نام نکنند و در آزمون  وزارت بهداشت نیز پذیرفته نشده باشند، یکسال از تحصیل به خاطر تاخیر در این اعلام نتایج وزارت بهداشت محروم خواهند شد و از سوی دیگر نیز اگر در دانشگاه های وزارت علوم را ثبت نام کنند و پس از اعلام نتایج وزارت بهداشت، متوجه شوند که در این آزمون قبول شده‌اند، تکلیف این دانشجویان چه خواهد شد؟

 پیگیر حقوق داوطلبان بازمانده از ثبت نام‌ در دانشگاه‌های وزارت علوم خواهیم بود

دکتر محمدحسین پورکاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به تاخیر در اعلام نتایج نهایی متقاضیان آزمون تحصیلات تکمیلی وزارت بهداشت، گفت: طی نامه‌ای از سازمان سنجش وزارت علوم تقاضا خواهیم کرد داوطلبانی که به دلیل تاخیر در اعلام نتایج وزارت بهداشت از ثبت نام در دانشگاه‌های زیرنظر وزارت علوم باز مانده‌اند، نهایت مساعدت را برای ثبت‌نام آن‌ها در این دانشگاه‌ها داشته باشد.

به گفته دکتر پورکاظمی، قانون جدید سهمیه ۵ درصدی ایثارگران درحالی در برنامه توسعه ششم مصوب شد که ثبت‌نام متقاضیان در اسفندماه انجام شده بود؛ بنابراین در خصوص تاخیر در اعلام نتایج آزمون، مرکز سنجش وزرات بهداشت مقصر نیست و اگر این قانون زودتر ابلاغ شده بود، ما نیز نتایج را سریعتر اعلام می‌کردیم.

وی اضافه کرد: سهمیه ۵ درصدی ایثارگران قانونی است که طی آن فرزندان و همسران کسانی که در جبهه‌های جنگ در دفاع از کشورمان حضور داشتند، می توانند از این سهمیه در کنکور بهره مند شوند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: من حق را به داوطلبان می دهم و تمام تلاشمان این است که تا پایان این هفته ابتدا نتایج آزمون دکتری و در هفته آینده نیز نتیجه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را اعلام کنیم.

منبع ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *