پژوهانه دانشجویان دوره دکتری مدتی است پرداخت نشده

وام

محسن بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به موضوع عدم پرداخت پژوهانه دانشجویان دکتری، تصریح کرد: متأسفانه مبلغ پژوهانه دانشجویان مقطع دکتری مدتی است پرداخت نشده به طوریکه دانشجویان دکتری با مشکل جدی مواجه شده‌اند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پژوهانه برای دانشجویان دکتری تنها منبع درآمد محسوب می‌شود و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وظیفه دارد از این دانشجویان نخبه حمایت کند، افزود: ضرورت دارد شخص دکتر هاشمی سرپرست فعلی وزارتخانه به این موضوع ورود کند و مسأله پژوهانه دانشجویان را حل و این مبلغ به دانشجویان پرداخت شود.

وی یادآور شد: برخی از دانشجویان علی رغم دارا بودن شرایط دریافت وام ویژه دکتری اما تسهیلات ماهانه دریافت نمی کنند و از سویی نیز با توجه به تبلیغات گسترده انجام شده از سوی مسئولین، آنها در برابر انتظارات خانواده و افکار عمومی جامعه با دشواری‌هایی رو به رو هستند.

بیگلری با یادآوری اینکه مجلس و قانون به منظور پرداخت هزینه وام پژوهانه ویژه دکتری سه منبع مالی را در نظر گرفته است، گفت: اعتبارات پژوهانه از سه نهاد سازمان مدیریت و برنامه، صندوق رفاه دانشجویی و یک بانک تامین می‌‎شود و قرار بود که از سال تحصیلی گذشته به ۱۰۰ درصد دانشجویان هزینه ماهانه ۷۵۰ هزارتومان پرداخت شود، چرا که از سوی وزیر سابق علوم عنوان شده بود این اعتبارات تامین شده و در اختیار صندوق قرار گرفته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد: چنانچه در خصوص وام پژوهانه دانشجویان مقطع دکتری کوتاهی‌ها ادامه داشته باشد، مجلس ناچار خواهد شد از ابزارهای قانونی خود در راستای تحقق و تخصیص اعتبارات به دانشجویان وارد عمل شود

منبع خانه ملت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *