پرداخت وام ۸۲ میلیارد تومانی ویژه دکتری به بیش از ۳۳ هزار دانشجو

پرداخت وام 82 میلیارد تومانی ویژه دکتری به بیش از 33 هزار دانشجوپرداخت وام ۸۲ میلیارد تومانی ویژه دکتری به بیش از ۳۳ هزار دانشجو / اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان وام برای دانشجویان دکتری

صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  از ارتقا ظرفیت و کیفیت خوابگاه‌های دانشجویی خبرداد و گفت: طبق گزارشی که از ۸۱ دانشگاه داشتم تقریبا همگی آنها در تابستان سطح کیفی خوابگاه‌های خود را ارتقا بخشیده‌اند و  خوشبختانه سطح کیفی خوابگاه برخی دانشگاه‌ها فقط در سطح ۱ و ۲ است که نمونه آن و در سطح تهران می‌توان از دانشگاه علامه، امیرکبیر، علم و صنعت، شهید بهشتی و دانشگاه تهران نام برد.

ایجاد ۷۴۰۰ ظرفیت خوابگاهی

معاون دانشجویی وزارت علوم ضمن اشاره به کمک‌های خیرین برای افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها افزود: صندوق رفاه در این زمینه ورود کرده و در جاهایی که خوابگاه کم بود با اجاره خوابگاه‌ها ظرفیت‌ها افزایش یافته است به گونه‌ای که در فاصله زمانی سال گذشته تا امسال ۷۴۰۰-۷۳۰۰ ظرفیت خوابگاهی ایجاد شده است.

صدیقی خاطرنشان کرد: در زمینه وام ویژه دکتری تلاش ویژه‌ای شد به گونه‌ای که در ۶ ماه اول سال توانستیم ۸۲ میلیارد تومان به عنوان وام ویژه دکتری و وام ضروری به بیش از ۳۳ هزار دانشجو پرداخت کنیم و این کار در ۶ ماه دوم سال نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره دوره دوم وام ویژه دکتری گفت: ثبت‌نام دور دوم وام ویژه دکتری از اول مهر آغاز شده و تا ۱۵مهر ادامه دارد.

ذوالفقار یزدان‌مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره وام ویژه دکتری گفت: وام دکتری از سال ۹۳ آغاز شد که در آن سال ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده بود که به هر دانشجو بعد از آزمون جامع ماهی ۵۰۰ هزارتومان تعلق می‌گرفت.

او ادامه داد: سال ۹۴ قانون آزمون جامع برای دانشجویان دکتری برداشته شد و حدود ۲۰ میلیارد تومان در این سال به دانشجویان دکتری روزانه غیربورسیه پرداخت شد. سال ۹۵ خوشبختانه این رقم به حدود ۶۰ میلیاردتومان یعنی ماهی ۷۰۰ هزار تومان رسید.

یزدان‌مهر با اشاره به هم‌افزایی که برای پرداخت وام ویژه دکتری ایجاد شده‌است،‌ گفت: امسال ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این وام در نظر گرفته شده که در ۶ ماهه اول به اکثر کسانی که ثبت‌نام کرده‌ بودند، وام پرداخته شده است. تعداد اندکی از دانشجویانی که ثبت‌نام کرده بودند؛‌ وام نگرفتند که طبق بررسی‌های انجام شده پرونده برخی از آنها توسط دانشگاه دیر ارسال شده بود، اما همه پرونده‌هایی که به صندوق رفاه و بانک ارسال شده بود؛ وام گرفتند.

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم با تاکید بر اینکه ثبت‌نام مجدد برای وام دکتری از اول مهر آغاز شده‌است، افزود: ثبت‌نام مجدد برای این وام از اول مهر آغاز شده و تا ۱۵ مهر ادامه دارد و صندوق به هر تعداد دانشجوی دکتری دوره روزانه غیربورسیه که پرونده آنها به صندوق رفاه یا بانک ارسال شود، کمتر از ۱۵ روز این وام را پرداخت خواهد کرد.

یزدان‌مهر ادامه داد: ترم قبل حدود ۱۵ هزار دانشجو برای این وام ثبت‌نام کرده بودند و پیش‌بینی می‌شود این دوره نیز همین حدود متقاضی وام دکتری باشند.

او درباره وام ضروری دکتری گفت: در کنار وام ویژه دکتری، وام ضروری دکتری نیز پرداخت شده که حدود ۹ هزار دانشجوی دکتری در تاریخ مقرر ثبت‌نام کردند و بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان این وام نیز به دانشجویان متقاضی پرداخت شده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *