دفتر تحقیقات ناجای آذربایجان‌غربی از نخبگان حوزه امنیت عمومی دعوت به همکاری می‌کند

دفتر تحقیقات ناجای آذربایجان‌غربی از نخبگان حوزه امنیت عمومی دعوت به همکاری می‌کند

بهروز نصرالهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با گرامیداشت هفته ناجا و تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: بی‌شک تحقیق و پژوهش در ماموریت‌های نیروی انتظامی از ضروریات به شمار می‌رود.

وی افزود: ساختار تحقیقات کاربردی در سال ۱۳۸۷ توسط سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا در ساختار فرماندهی انتظامی استان و با هدف پاسخ‌یابی علمی به چالش‌ها و مشکلات ماموریتی و دانش‌محور ساختن سازمان و استفاده از یافته‌ها و نتایج پژوهش‌ها و تحقیقات در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و پلیس علمی ایجاد شد.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: از سوی دیگر با ایجاد ساختار در همه پلیس‌های تخصصی و فرماندهی انتظامی استان‌ها ۶۰ رده تحقیقاتی در بدنه ناجا تشکیل شد.

وی بیان کرد: بر اساس فعالیت‌های تحقیقاتی و مطالعاتی صورت گرفته، سازمان تحقیقات جزو سازمان برتر تحقیقاتی شناخته شده و از طریق وزارت علوم ارتقای علمی یافته است و به پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی نیروی انتظامی تبدیل شده که علاوه بر ۶۰ رده تحقیقاتی چندین پژوهشکده نیز در ناجا زیر نظر این پژوهشگاه فعالیت می‌کنند.

نصراللهی به اهم ماموریت‌های دفتر اشاره کرد و گفت: در این رابطه تولید دانش پلیسی با نگاه پاسخ یابی علمی ـ کاربردی به چالش‌های ماموریتی ناجا در گستره جغرافیایی استان، نهادینه کردن روند تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها در سطح فرماندهی و نیز ارتقاء جایگاه علمی پلیس در فرماندهی انتظامی استان به سمت سازمانی دانش محور و یادگیرنده از جمله این ماموریت‌ها بوده است.

وی افزود: از سوی دیگر رصد روند تغییرات و تحولات اجتماعی تاثیر گذار بر ماموریت‌های ناجا در گستره جغرافیایی استان و مطالعه و تحقیق بر محور آن برای حفظ پویایی سازمانی نیز از سایر ماموریت‌ها قلمداد می‌شود.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان در راستای تعامل علمی- پژوهشی بین مراکز دانشگاهی و موسسات تحقیقاتی کشور و به منظور بسط و توسعه فرهنگ تحقیق و پژوهش و نیز برای ارتقاء سطح کیفی ماموریت‌های سازمانی و گسترش روابط برون سازمانی اقدام به انعقاد تفاهم نامه همکاری‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی، با مراکز علمی و پژوهشی آذربایجان‌غربی و برگزاری میزگرد و اتاق فکر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دفتر تحقیقات کاربردی آماده حمایت و واگذاری فعالیت‌های تحقیقاتی به محققان مشمول در قبال کسر خدمت است اظهار داشت: این افراد شامل نخبگان و استعدادهای برتر، دانش آموختگان دوره‌های کارشناسی ارشد و دانشجویان و دانش آموختگان دوره های دکتری که مشمول انجام خدمت وظیفه عمومی بوده و ضمن دارا بودن کارنامک یا رزومه آموزشی و پژوهشی مطلوب، دارای توانمندی علمی مناسب باشند، است.

نصراللهی تصریح کرد: این افراد در صورت تمایل می‌توانند به روش‌هایی به منظور اخذ فعالیت تحقیقاتی در قبال تمام یا بخشی از خدمت سربازی اقدام کنند که یکی از آنها شامل نخبگان و استعدادهای برتر است.

 وی افزود: در این رابطه دارندگان احکام نخبگی یا استعداد برتری از بنیاد ملی نخبگان با اخذ معرفی نامه از بنیاد مذکور و ارائه به بنیاد نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح و نیز معرفی به سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا، با توجه به تخصص و  رشته تحصیلی، به رده‌های تحقیقاتی ذیربط نیروی انتظامی برای بررسی توانمندی علمی و توافق انجام فعالیت تحقیقاتی معرفی می‌شود.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: این مراحل شامل مراجعه حضوری به سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا به همراه معرفی نامه ستاد کل و مدارک مورد نیاز، تکمیل فرم مشخصات متقاضیان و تشکیل پرونده در مرکز امور نخبگان سازمان تحقیقات و مطالعات، مصاحبه، توجیه، راهنمایی و سپردن تعهدات لازم است.

وی افزود: بنابراین از تمامی اساتید، پژوهشگران، اندیشمندان،نخبگان، استعدادهای برتر، دانشجویان، نوآوران، مبتکران و مخترین در حوزه‌های مرتبط با نظم و امنیت عمومی در زمینه‌های اجرای طرح‌های تحقیقاتی و مطالعاتی، برگزاری اتاق‌های فکر، سخنرانی‌ها و میزگردهای علمی و نشست‌های علمی، تولید مقالات و دانش پلیسی، انتشار فصل‌نامه دانش انتظامی استان و تالیف و ترجمه کتب مرتبط با حوزه نظم و امنیت دعوت به همکاری می‌کند.

نصراللهی گفت: از سوی دیگر حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری مرتبط با نظم و امنیت، همکاری و مشارکت در جشنواره‌های علمی و همایش‌های علمی مرتبط، همکاری در برگزاری و برپایی نمایشگاه‌های دانشی، همکاری چاپ و انتشار کتاب در حوزه های پلیسی و نظم و امنیت، همکاری در اجرای طرح‌های تحقیقاتی توسط نخبگان و استعدادهای برتر مشمول و متقاضی کسر خدمت، همکاری در مدیریت دانش و تبدیل دانش تجربی ضمنی به آشکار  و همکاری و مشارکت در تولید علم مرتبط با همگرایی و تعامل اقوام از سایر موارد پیش‌بینی شده به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *