پارتی بازی در گزینش دانشجویان رشته های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی/ سوال از وزیر بهداشت توسط ملکی نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس

گروه سیاسی- ولی ملکی نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به اعتراضات تعدادی از دانشجویان پزشکی در خصوص پارتی بازی در پذیرش دانشجویان آزمون دستیاری پزشکی و رشته های تخصصی و فوق تخصصی گفت: در روزهای گذشته تعدادی از دانشجویان رشته های پزشکی به نمایندگان مجلس از جمله اینجانب مراجعه کرده و نسبت به نحوه پذیرش دانشجویان پزشکی در رشته های تخصصی و فوق تخصصی معترض بودند.

وی افزود: این دانشجویان از تبعیض در گزینش دانشجویان خبر داده و نسبت به نحوه جذب معترض هستند و خواستار پیگیری این مساله در مجلس شورای اسلامی شدند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: این دانشجویان اظهار داشتند که مسئولین بعد از آزمون دستیاری، دانشجویانی که نمرات اول و بالا دارند را کنار می گذارند و اعضای هیئت علمی خود را بعنوان قبول شدگان معرفی می کنند.

ملکی افزود: این اقدام مسئولین محل سوال است و اگر می خواهند اعضای هیئت علمی را جایگزین کنند، بهتر است آزمون برگزار نکنند.

وی با بیان اینکه که چرا اصلا آزمون برگزار می شود، تصریح کرد: این دانشجویان تاکید دارند که حق آنها ضایع شده و باید احقاق حق شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: حداقل چهار دانشجو به اینجانب مراجعه و شکایات خود را مطرح کردند که با پیگیری اینجانب یک مورد اصلاح شد اما بقیه موارد همچنان باقی است.

ملکی با بیان اینکه دکتر سید حسن هاشمی قاضی زاده وزیر بهداشت و درمان باید در این خصوص پاسخگو باشد، افزود: اینجانب در همین زمینه از وزیر سوال کردم که وی باید با حضور در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این زمینه پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه وزیر بهداشت باید در خصوص تبعیض و پارتی بازی در گزینش دانشجویان رشته های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی پاسخگو باشد، افزود: سوال اینجانب در دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار دارد که وزیر باید روز چهارشنبه دوم آبان با حضور در کمیسیون به این سوال جواب دهد.

منبع افکار نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *