۵۰ هزار نفر در کنکور ارشد ثبت نام کردند/ چهارشنبه آخرین فرصت

۵۰ هزار نفر در کنکور ارشد ثبت نام کردند/ چهارشنبه آخرین فرصت

حسین توکلی در گفتگو با ایسنا با اعلام این مطلب افزود: با توجه به درخواست دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای پذیرش در ظرفیت های جدید و یا تکمیل ظرفیت برخی از رشته های دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس های دانشگاه فرهنگیان و همچنین پردیس های خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه های علوم پزشکی در آزمون سراسری سال ۹۶، مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ اجرا شده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به مهلت تمدید شده، داوطلبان رشته های با آزمون و بدون آزمون مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۱۹ آذر فرصت دارند رشته های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: تمامی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۹۶ با نمره کل مساوی و یا بیشتر از یک (با توجه به کارنامه نتایج علمی اولیه) می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی www.sanjesh.org و مطالعه جدول رشته های تحصیلی و ظرفیت هر یک از آنها نسبت به ثبت نام در این رشته ها اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: در مرحله تکمیل ظرفیت دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس های دانشگاه های فرهنگیان و پردیس خودگردان و ظرفیت های مازاد علوم پزشکی در کنکور ۹۶ تعداد ۱۳ هزار و ۷۰۷ نفر، در ۱۳۵۹ کدرشته محل پذیرفته می شوند که تاکنون تعداد ۴۷ هزار و ۸۲۰ نفر در این مرحله انتخاب رشته کرده اند.

توکلی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس درخواست برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در برخی از کدرشته های تحصیلی پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد (به جز دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی که پیش از این تکمیل ظرفیت برگزار کرده اند).

وی گفت: به همین منظور داوطلبانی که علاقمند به شرکت در این قبیل رشته های تحصیلی هستند اعم از اینکه در آزمون سراسری شرکت کرده یا نکرده اند، می توانند با مراجعه به دفترچه راهنمای این گونه رشته ها که به صورت جداگانه در سایت سازمان سنجش منتشر شده است نسبت به ثبت نام در این کدرشته ها اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: ظرفیت پذیرش در رشته های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی نیز ۷ هزار و ۹۹۸ نفر  اعلام شده است که تاکنون ۲ هزار و ۶۶۴ نفر در این دوره‌ها انتخاب رشته کرده‌اند.

توکلی در پایان افزود: ثبت نام و انتخاب رشته منحصراً از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشورانجام می پذیرد و تا امروز ۱۸ آذر در مجموع ۵۰ هزار و ۴۸۴ انتخاب رشته کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *