بررسی ۵۵ روش رایگان و کارآمد برای پیشرفت کسب و کار آزادکاری

بررسی ۵۵ روش رایگان و کارآمد برای پیشرفت کسب و کار آزادکاری

بازاریابی برای کسب‌و‌کار آزاد می‌تواند یک چالش باشد. حتما در مورد استراتژی‌های مؤثر در این زمینه نکاتی شنیده‌اید؛ ولی تمام این استراتژی‌ها نیازمند یک سرمایه‌گذاری مالی برای شروع کار است. تنها سرمایه‌ی شما، وقت است و تنها باید خلاق باشید. در این مقاله قصد داریم به ۵۵ راهکار رایگان برای یافتن روش‌های پیشرفت و گسترش آزادکاری بپردازیم.

دریافت توصیه و پیشنهاد

دریافت پیشنهادات دیگران از طریق اینترنت یکی از قدرتمند‌ترین ابزارها در عرصه‌ی بازیابی است. همچنین این کار بهترین راه برای یافتن افرادی است که در این راه به شما کمک می‌کنند و حاضرند سرمایه‌گذاری کنند. راه‌های زیادی برای ارتباط برقرار کردن با سایر کسب‌وکار‌ها وجود دارد. در این ارتباطات شما و سایر کسب‌وکار‌ها به یکدیگر خدماتی متقابل ارائه می‌دهید که به سود هر دوطرف است. این استراتژی را به‌ کار گیرید تا بدون هزینه بتوانید زمینه‌های کاری بیشتری در کسب‌وکار خود به دست بیاورید.

از پایگاه‌های داده استفاده کنید

پایگاه‌های داده‌ی زیادی در اینترنت وجود دارد که حاوی اسم شرکت‌ها و اطلاعات آن‌ها است. شما می‌توانید با بررسی این پایگاه‌ها، زمینه‌های کاری بالقوه برای کسب‌وکار‌تان را پیدا کنید. برای شروع به سایت Data.com سر بزنید.

بازاریابی محتوا داده محور

بازاریابی کلامی و نقل به نقل

برای اینکه کسب‌وکار خود را در اینترنت مطرح کنید نیازی به صدها یا هزاران تبلیغ گران‌قیمت ندارید. به جای این‌کار بهتر است از بازاریابی دهان به دهان استفاده کنید. به جای تبلیغ در اینترنت، افراد اطرافتان (مثل دوستان، خانواده، مشتری، و همکاران) را ترغیب کنید تا با صحبت کردن در مورد کسب‌وکار شما به‌صورت آنلاین آن را به بقیه پیشنهاد دهند. گسترش اخبار کسب‌وکار شما از این طریق، تأثیرگذارتر خواهد بود.

از سرویس quora (در صورت امکان) استفاده کنید

کورا جایی مناسب برای یافتن زمینه‌های کاری است. افراد معمولا در چنین جایی سؤالاتی مطرح می‌کنند که توانایی و مهارت‌های شما می‌تواند به کمک آن‌ها بیاید. یک پروفایل حرفه‌ای بسازید که کسب‌وکار شما را برجسته کند و در معرض چشم قرار دهد. سپس به سؤالات جواب دهید تا با مشتری‌های بالقوه‌ای که می‌توانید به آن‌ها کمک کنید، ارتباط پیدا کنید. تبدیل شدن به یکی از اعضای اصلی سایت، شما را به هدفتان نزدیک‌تر هم می‌کند.

quora

تماس‌های غیر مترقبه

به‌طور فعال به‌ دنبال اشخاص و کسب‌وکار‌هایی بگردید که ممکن است از خدمات شما بهره ببرند. وب‌سایت‌های آن‌ها را بررسی کنید، اطلاعات تماس آن‌ها را داشته باشید و برای پیدا کردن کار، به‌صورت غیر مترقبه با آن‌ها تماس بگیرید. از آنجایی که تعداد کمی از افراد کسب‌وکار‌ آزاد از این استراتژی مستقیم استفاده می‌کنند، وقتی شما از آن استفاده کنید، افراد را شگفت‌زده خواهید کرد. این کار به شما کمک خواهد کرد که در رقابت پیشرفت کنید.

روابط عمومی

وارد شدن شما و کسب‌وکار‌تان به رسانه راهی مؤثر در فرایند جذب است. تمام چیزی که شما برای رسیدن به این هدف نیاز دارید، این است که روابط عمومی خود را بالا ببرید. به‌ دنبال فرصت‌هایی بگردید که کسب‌وکار شما به بخشی جذاب در خبر تبدیل شود. دادن ایده‌هایتان به روزنامه‌نگاران محلی و سازمان‌های خبری ممکن است آن‌ها را ترغیب کند.

مدیریت روابط با مشتریان

بازاریابی از طریق ایمیل

تلاش برای یافتن زمینه‌های کاری و پیشرفت، به‌یکباره به موفقیت نمی‌رسد. شما با بازاریابی از طریق ایمیل می‌توانید همزمان هم روابطتان را قوی کنید و هم افراد را در مورد سرویس‌ها و خدماتی که ارائه می‌دهید، متقاعد کنید. یک فهرست ایمیل بسازید و محتوای مربوط به بازاریابی را به افراد بفرستید تا به آن‌ها در خرید کمک کنید.

ایمیل

بازاریابی از طریق افراد مشهور

شما می‌توانید تنها با به اشتراک‌گذاری پست‌های جالب و دنبال کردن افراد جدید در رسانه‌های اجتماعی موفق شوید. برای این کار به کمک پروفایل افراد مشهور نیاز دارید. پروفایل افراد مشهور، پروفایل‌های تأثیرگذاری در رسانه اجتماعی محسوب می‌شوند که می‌توانند به شما در به اشتراک گذاشتن‌ محتوا، آن هم با تعداد مخاطب بالا کمک کنند. باید با یافتن افراد تأثیرگذار آن‌ها را متقاعد کنید که پست‌های شما را به اشتراک بگذراند.

رویدادهای ویژه

میزبان یک رویداد خاص در رسانه‌ی اجتماعی باشید تا با جمع کردن یک جمعیت به سمت خود، مشتری جدید جذب کنید. به‌عنوان مثال شما می‌توانید با مخاطبان فعلی خود در رسانه‌ی اجتماعی یک نظرسنجی یا مسابقه‌ی عکس ترتیب دهید. همچنین می‌توانید با تخفیف و دادن پیشنهاد ویژه مشتریان بیشتری جذب کنید.

مسابقه یا نظرسنجی

یک مسابقه یا نظرسنجی در سایت یا رسانه‌ی اجتماعی خود ایجاد کنید. این کار باعث می‌شود تعامل مخاطبان با شما بیشتر شود و در نتیجه محتوای کسب‌وکار شما بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. توییتر قابلیت نظرسنجی دارد. شما می‌توانید از ابزارهای رایگان دیگری مثل SurveyMonkey برای ساختن نظرسنجی دست‌ساز خودتان استفاده کنید.

شبکه‌سازی

چه آنلاین کار کنید چه در دنیای واقعی، شبکه‌سازی به کمک شما خواهد آمد. شاید در ابتدا یافتن مخاطبان جدید زیاد مفید به نظر نرسد؛ ولی همین مخاطبان در آینده به شما کمک خواهند کرد. برای ملاقات و شناختن افراد چه آنلاین چه حضوری، وقت بگذارید. مطمئن شوید که آن‌ها در مورد زیر و بم کسب‌وکار شما آگاهی کامل دارند. آن‌ها ممکن است در همان لحظه مشتری شما نشوند؛ ولی بعدا به کمک شما خواهند آمد.

داستان‌های جدید منتشر کنید

اگر شما در مطرح شدن در اخبار دچار مشکل می‌شوید، بهتر است داستان‌های خبری خود را بنویسید. این داستان‌ها همیشه به‌طور آشکارا باعث بهبود کسب‌وکار شما نمی‌شوند؛ ولی در عوض به شما کمک خواهند کرد به‌عنوان نویسنده به اوج برسید و مطرح شوید. مجله‌ها و سایت‌های خبری زیادی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند داستان‌های خبری خودتان را منتشر کنید.

خبرنامه‌ها

خبرنامه‌ها راه دیگری برای جذب مشتریان کنونی و همچنین مشتری‌های آینده هستند. برای اینکه کسب‌وکار شما در اذهان عمومی باقی بماند، باید به‌طور منظم خبرنامه منتشر کنید.

خبرنگار

نمایشگاه‌های تجاری

نمایشگاه‌های خبری فرصتی خوب برای ملاقات مردم و ایجاد یک جمعیت عظیم حول کسب‌وکار شما هستند. در اکثر نمایشگاه‌های تجاری شما باید مبلغی ورودی برای داشتن غرفه بپردازید؛ ولی اگر برای شبکه‌سازی به آنجا بروید، نیازی به پرداخت پول نیست و می‌توانید با پخش کردن بروشور، مردم را به سمت کسب‌وکار خود بکشانید.

وبلاگ‌نویسی

وبلاگ‌نویسی می‌تواند از روش‌های مختلفی مردم را به سمت وب‌سایت شما بکشاند. همیشه محتوایی تولید کنید که فکر می‌کنید مردم علاقه‌مند به خواندن آن‌ هستند. مطمئن شوید از موضوعاتی استفاده می‌کنید که مخاطبان هدف شما را به خود جذب می‌کند. شما بعد از این کار می‌توانید این محتوا را در رسانه اجتماعی یا هرجای دیگر منتشر کنید. داشتن وبلاگ همچنین به شما کمک می‌کند که صفحات بیشتری در سایت داشته باشید و درنتیجه شاخص‌های شما در گوگل بیشتر می‌شود.

وبلاگ‌نویسی

از فرم دعوت به همکاری استفاده کنید

اکثر افراد در کسب‌وکار آزاد از دعوت به همکاری در سایت‌ خود برای یافتن چشم‌اندازها و گرفتن مشورت در این زمینه، استفاده می‌کنند. این استراتژی عالی است؛ مگر اینکه کاربران هنوز در مورد خرید خدمات شما مطمئن نباشند. با قرار دادن فرم دعوت به همکاری در سایت، مردم می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر ثبت‌ نام کنند. شما با استفاده از این فرم‌ها، اطلاعات افراد را استخراج می‌کنید و می‌توانید در بازاریابی و ارائه‌ی سرویس به آن‌ها راحت‌تر عمل کنید. می‌توانید با استفاده از پلاگین‌های مجانی در وردپرس، این فرم‌ها را بسازید.

پیشنهاد ویژه

ساخت لیست ایمیل ممکن است کاری خسته‌کننده باشد؛ مگر اینکه افراد خواستار محتوای ایمیل شما باشند. شما می‌توانید با دادن محتوای باارزش به افراد، اطلاعات تماس آن‌ها را بگیرید. می‌توانید این کار را با دادن یک راهنما، پی‌دی‌اف، قالب، کوپن یا مشاوره‌ی رایگان انجام دهید و تنها باید مطمئن شوید چیزی که به مخاطب می‌دهید برای او باارزش است.

بازاریابی مقاله‌ای

به‌جای اینکه تنها چند پست ساده در وبلاگ خود بگذارید، چندین مقاله بزرگ و پرمحتوا بنویسید. مطمئن شوید که این اطلاعات شما معتبر و قابل اعتماد هستند. مقاله‌هایتان را در صفحات وب پخش کنید تا لینک‌هایی در صفحه خود دریافت کنید. این کار باعث افزایش جمعیت افراد و همچنین بهبود وضعیت بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئوی شما می‌شود.

بازاریابی از طریق یوتیوب

مردم در یوتیوب سریع معروف می‌شوند؛ بنابراین یوتیوب مکان خوبی برای رسیدن به موفقیت در عرصه کسب‌وکار است. شما می‌توانید با ساخت و انتشار ویدیوهای آموزنده، مخاطبان هدف خود را به سمت خود بکشانید.

به‌عنوان مثال شما خود را متخصصی در زمینه‌ی رسانه‌ی اجتماعی معرفی می‌کنید. می‌توانید با دادن آموزش و مشاوره به مردم یاد دهید که چگونه از ابزارهای مختلف رسانه‌های اجتماعی برای گسترش ارتباطاتشان استفاده کنند. سپس با مطرح کردن مسئله‌ی دعوت به همکاری از آن‌ها بپرسید که آیا حاضر هستند شما را برای کمک استخدام کنند.

یوتیوب

بروشور یا الحاقیه

این استراتژی کمی قدیمی به نظر می‌ٰرسد؛ ولی با این وجود هنوز کار می‌کند. افراد زیادی از بروشور یا الحاقیه برای تبلیغ کسب‌وکار در دنیای فیزیکی استفاده نمی‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از این استراتژی در رقابت موفق ظاهر شوید.

پاپ‌آپ‌های وب‌سایت‌

پاپ‌آپ‌ها به بازدیدکنندگان در درک هدف شما از صفحه‌ی خاصی در وب‌سایت‌، کمک می‌کنند. حتی اگر از گزینه دعوت به همکاری هم استفاده کرده باشید، پاپ‌آپ‌ها به شما کمک خواهند کرد. پاپ‌آپ‌های خروج هم راهی مؤثر برای تغییر مسیر افرادی خواهد بود که قصد خروج دارند. برای شروع به دنبال پلاگین‌های پاپ‌آپ در وردپرس بگردید.

تبادل تبلیغات

ممکن است شما در موقعیتی باشید که نتوانید برای تبلیغات هزینه کنید؛ ولی این بدان معنا نیست که نتوانید تبلیغ کنید. برای این کار کافی است با یک کسب‌وکار دیگر توافق کنید که خدمات همدیگر را تبلیغ کنید. درنتیجه هر دوی شما برای یکدیگر بدون هزینه تبلیغ کرده‌اید.

پخش کردن کارت‌ ویزیت

کارت پخش کردن شاید قدیمی باشد؛ ولی هنوز کاری مؤثر است. اکثر تبلیغات و ارتقاء کسب‌وکار‌ها وابسته به تلفن، کامپیوتر و تلویزیون است. اگر شما به یک فرد کارت بدهید، چون او معمولا در دنیای فیزیکی اطرافش کارت نمی‌بیند، ممکن است به کار شما جذب شود.

کارت ویزیت‌های مبتکرانه

نویسندگی مهمان

نویسندگی مهمان در سایر سایت‌ها تعداد مخاطبان شما را افزایش می‌دهد. می‌توانید با تنها توضیح چند خط و دادن لینک اصلی مطلب به بقیه این کار را انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در گوگل به دنبال سایت‌های مهمان‌پذیر بگردید و همچنین مطمئن شوید مخاطبان سایتی که انتخاب می‌کنید به موضوع شما علاقه‌مند باشند.

فیسبوک

صفحه‌ای در فیسبوک بسازید و نظرات را به سمت خود جلب کنید. ابتدا پست‌های جذاب و آموزنده به اشتراک بگذارید و سپس لینک بازگشت این پست‌ها را به سایت خود ارجاع دهید. شما می‌توانید با ایجاد یک فرم کسب‌وکار در فیسبوک افراد را بیشتر به سمت خود جذب کنید.

فیسبوک

توییتر

توییتر از همه لحاظ به بازاریابی کمک می‌کند. محتوایی که فکر می‌کنید مورد علاقه مخاطبانتان است به اشتراک بگذارید و از هشتگ نیز استفاده کنید. افرادی را دنبال کنید که فکر می‌کنید در آینده برای کسب‌وکار شما مفید خواهند بود و آن‌ها را ترغیب کنید که شما را دنبال کنند. همیشه در مورد سایت خود در توییتر تبلیغ کنید و لینک بگذارید.

توییتر

گوگل‌ پلاس

گوگل‌پلاس نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی کمی ساکت‌تر است؛ ولی صدا و نظرات شما در آن بهتر شنیده می‌شود. در گروه های مرتبط با موضوع کسب‌وکار خود عضو شوید و در آن‌ها به گفت‌وگو بپردازید. سعی کنید با به‌اشتراک‌گذاری محتوای آموزنده به یکی از اعضای اصلی پلتفرم تبدیل شوید.

گوگل‌پلاس

پینترست

پینترست مخاطبان خاص خودش را دارد؛ بنابراین سعی کنید قبل از بازاریابی در آن مطالب و محتوا را به‌طور کامل بررسی کنید. اگر پینترست مفید بود، پروفایلی بسازید و شروع به گسترش محتوا کنید. سعی کنید به گروه‌های مرتبط با کار خود ملحق شوید.

Pinterest

اینستاگرام

اینستاگرام یک فضای عالی برای جذب افراد به کارهای خلاقانه است. با استفاده از اینستاگرام روند کاری خود را مرتب‌سازی و ثبت کنید و نتایج آن را به تصویر بکشید. شغلتان را به‌طور برجسته در اینستاگرام نشان دهید تا افراد متوجه شوند شما چکاره هستید. این کار باعث می‌شود که در ذهنشان باقی بمانید و هرگاه نیاز پیدا کردند، سریعا به شما مراجعه کنند.

اینستاگرام

لینکدین

لینکدین در بازاریابی حرفه‌ای بسیار مؤثر است. یک پروفایل کامل بسازید که مهارت‌ها و شغلتان را به‌خوبی انعکاس دهد. از یک عکس حرفه‌ای استفاده کنید. سپس با ملحق شدن به گروه‌های مرتبط با کارتان، پست‌های جدید بگذارید. در گروه‌ها به مکالمه و تبادل نظر بپردازید.

لینکدین

از سایر پلتفرم‌های اجتماعی استفاده کنید

شما فقط نباید از شبکه‌های اجتماعی بزرگ استفاده کنید. پلتفرم‌های اجتماعی که حاوی مخاطب کسب‌وکار شما باشند، مناسب هستند.

استفاده از موضوعات داغ روز

به دنبال موضوعات داغ روز در گوگل، توییتر، و فیسبوک بگردید. با گنجاندن آن‌ها در پست‌های وبلاگ و صفحات اجتماعی خود، نظر عموم را به خود جلب کنید.

مطالب را در لینکدین منتشر کنید

اگر شما در جذب مخاطب مشکل دارید بهتر است مطالبتان را در لینکدین‌ و دیگر سرویس‌های مشابه منتشر کنید. این پلتفرم‌ها، مخاطبان خاص خود را دارند. همچنین محتوای شما اگر در این پلتفرم‌ها قرار بگیرد، رتبه‌ی بهتری در نتایج جستجو کسب خواهد کرد.

کامنت گذاشتن در وبلاگ

به دنبال وبلاگ‌هایی بگردید که با کار شما مرتبط هستند. مطالب این وبلاگ‌ها را با دقت بخوانید و با گذاشتن کامنت سعی کنید خود را درگیر گفت‌وگو با اعضای این نوع وبلاگ‌ها کنید. از سرویس گرآواتار استفاده کنید یا تمامی اطلاعات خود مثل نام، نام‌ خانوادگی و عکس خود را در سایت وارد کنید. این کار شاید به‌طور آشکارا باعث بهبود وضعیت شغلی شما نشود؛ ولی باقی ماندن نام شما در آنجا و شبکه‌سازی با سایر افراد درگیر در کسب‌وکار شما قطعا در آینده به کمک شما خواهد آمد.

بهینه‌سازی وب‌سایت

محتوای وب‌سایت شما باید فراتر از نمونه‌ کارهای شکوهمند و اطلاعات تماس شما باشد. هر صفحه در وب‌سایت باید به‌گونه‌ای بهینه‌سازی شده باشد که به کسب‌وکار شما کمک کند. در انتخاب کلماتی که در سایت استفاده می‌کنید، دقت کنید و سعی کنید خدماتی که انجام می‌دهید در سایت به بهترین نحو بیان کنید. با دعوت به همکاری، بازدیدکنندگان سایر سایت‌ها را سمت سایت خود بکشانید و به آن‌ها در مورد کسب‌وکار مشورت بدهید.

بهینه‌سازی فرم ثبت‌ نام

فرم ثبت‌ نام ایمیل باید به‌گونه‌ای طراحی شده باشد که افراد را به سوی شما جذب کند. حتی اگر خدماتی که ارائه می‌دهید بسیار خوب باشد ولی فرم ثبت‌ نام شما سؤالات زیادی داشته باشد یا خواندنش مشکل باشد، افراد از شما دوری خواهند کرد. پلاگین‌های رایگان وردپرس در این زمینه زیاد هستند و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها فرم‌های مختلفی بسازید و متوجه شوید که کدام یک از آن‌ها برای شما از بقیه مناسب‌تر است.

از پلاگین‌های به‌اشتراک‌گذاری اجتماعی استفاده کنید

باید کاری کنید که افراد به راحتی هر چه تمام‌تر بتوانند پست‌های شما را به اشتراک بگذارند. این کار حتی به شما بیشتر از فعالیت‌های معمولی رسانه‌های اجتماعی کمک خواهد کرد. برای این کار می‌توانید از پلاگین‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی استفاده کنید. با به‌کارگیری این پلاگین‌ها، افراد می‌توانند تنها با یک کلیک پست‌های شما را به اشتراک بگذارند.

کلید اشتراک گذاری اسکایپ

نشانه‌گذاری اجتماعی

نشانه‌گذاری اجتماعی شامل تگ کردن، استفاده از ابزارهایی مثل دلیشز، اورنوت یا پینترست می‌شود. محتوای خود را در سایت‌های نشانه‌گذاری اجتماعی قرار دهید تا توجه بیشتری به خود جلب کنید. این کار حتی باعث می‌شود رتبه جستجوی شما نیز بالاتر رود.

میزبانی یک سمینار تحت وب یا وبینار

وبینار می‌تواند بین شما و افراد، یک رابطه‌ی شخصی ایجاد کند و جمعیت زیادی به سمت شما جذب کند. از موضوعاتی استفاده کنید که مورد علاقه مخاطبان هدف شما است و توصیه‌های کارشناسانه به این افراد بدهید. با ارتقاء وبینار می‌توانید افرادی را که ممکن است از خدمات شما بهره‌مند شوند، بیشتر به سوی خود جذب کنید.

وبینار

استفاده از توصیه‌نامه‌های افراد با نفوذ و تأثیرگذار

وقتی از کسب‌وکار خود تعریف می‌کنید، افراد به این موضوع با دیده‌ی تردید نگاه می‌کنند؛ چراکه آن‌ها می‌دانند شما سعی دارید وضعیت کسب و کار خود را بهبود ببخشید. اما اگر از توصیه‌نامه‌ی افراد با نفوذ استفاده کنید، در واقع شخص ثالثی وارد ماجرا می‌شود که افراد راحت‌تر بتوانند گفته‌های شما در مورد کسب‌وکار را باور کنند. این توصیه‌نامه‌ها را که حتی می‌توانند از طرف مشتری‌‌ها هم باشند، در سایت و رسانه‌ی اجتماعی خود منتشر کنید. اگر از مشتری‌های کنونی خود بخواهید که یک توصیه‌نامه بنویسند، ممکن است در این راه به شما کمک کنند.

از یک نشان و امضای ایمیل استفاده کنید

نشان و امضای ایمیل حرفه‌ای بسازید که حاوی لینک‌هایی به وب‌سایت، پروفایل‌های اجتماعی و … باشد. این کار شما از آنجایی که حرفه‌ای به نظر می‌رسد، توجه بیشتری جلب می‌کند.

با افراد تأثیرگذار مصاحبه کنید

با افراد تأثیرگذار در زمینه‌ی کسب‌وکار خود، مصاحبه کنید و آن را در سایت منتشر کنید. این کار زیاد هم سخت نیست، کافی است از آن‌ها بخواهید که در مورد پست‌های شما نظر بدهند. همه افراد تأثیرگذار عاشق این هستند که ببینند مهارت‌ آن‌ها مورد استقبال قرار گرفته است؛ بنابراین ممکن است مصاحبه را با مخاطبان خودشان به اشتراک بگذارند که این کار هم افراد زیادی را به سمت شما می‌کشاند.

به اشتراک‌گذاری تصاویر نهان‌نگاری

اگر شما قبلا یک گیف ساخته‌اید یا اینکه حقوق یک تصویر متعلق به شما است، باید حتما قبل از به اشتراک‌گذاری، آن را نهان‌نگاری کنید. این کار نه‌تنها به محتوا آسیبی نمی‌رساند، بلکه به‌عنوان امضایی عمل می‌کند که کسب‌وکار و محتوا را تنها منحصر به شما نشان می‌دهد.

وارد شدن به فروم‌ها و انجمن‌های گفتگو

به دنبال انجمن‌هایی بگردید که افراد در آن در مورد کسب‌وکار‌های شبیه به شما سؤال می‌کنند. به‌عنوان مثال، اگر کسب‌وکار شما مربوط به ارائه خدمات بهینه‌سازی سایت بود، به دنبال انجمن‌هایی بگردید که مردم در آنجا در مورد این خدمات سؤال می‌کنند. سعی کنید با ذکر کامل مشخصات خود به این افراد پاسخ مناسب دهید.

سئوی خود را تقویت کنید

اگر بخواهید که مطالب سایت شما در جستجوها دیده شود باید از بهینه‌سازی خاصی در وب‌سایت‌ استفاده کنید. این بهینه‌سازی‌ها عبارت‌اند از عنوان پست، تگ تصویر، توضیحات متا و سایر عناصر. سعی کنید تمامی پست‌هایتان را از نظر جستجو بهینه کنید تا رتبه شما نیز بالاتر رود.

گوش دادن به رسانه اجتماعی

به گفته‌های افراد در مورد کسب‌وکار خود گوش فرا دهید. شما می‌توانید برای این کار از Google Alerts استفاده کنید، کافی است یک هشدار در گوگل آلرت تنظیم کنید تا هر وقت اسم کسب‌وکار شما به‌عنوان کلمه‌ی کلیدی مطرح شد به شما اطلاع بدهد. با گوش دادن به رسانه‌های اجتماعی به دنبال مشتری‌های جدید بگردید.

پادکست بسازید

با ساخت پادکست، آن دسته از افرادی که به جای خواندن به گوش دادن علاقه دارند، به مخاطبان شما اضافه می‌شوند.

ثبت‌ نام در سرویس آنلاین HARO

هارو پلتفرمی است که روزنامه‌نگاران در آن برای کارشناسان پرسش‌نامه‌هایی در زمینه‌های مختلف مطرح می‌کنند. با ثبت‌ نام در این سایت، به پرسش‌نامه‌ها پاسخ دهید. اگر پاسخ‌های شما برای یک گزارشگر جالب باشد، به بخشی از خبر تبدیل خواهید شد که این کار در کسب‌وکار به شما کمک خواهد کرد.

از جستجوی پیشرفته لینکدین استفاده کنید

با استفاده از جستجوی پیشرفته لینکدین پروفایل‌هایی را پیدا کنید که برای کسب‌وکار شما ایده‌آل هستند. می‌توانید این نوع جستجوها را در لینکدین ذخیره کنید یا هرموقع پروفایل جدیدی در زمینه کسب‌وکار شما به وجود آمد، لینکدین به شما از طریق ایمیل خبر دهد.

اینفوگرافیک بسازید

اینفوگرافیک‌ها نسبت به پست‌های ساده، توجه بیشتری به خود جلب می‌کنند. می‌توانید به‌طور گسترده در پینترست یا با استفاده از جستجوی تصاویر گوگل، آن‌ها را پیدا کنید. تمام کاری که باید بکنید این است که داده‌هایی جمع‌‌آوری کنید و سپس از یک ابزار رایگان برای ساخت اینفوگرافیک استفاده کنید.

ارتباط با مشتری

بازاریابی از طریق مشتریان کنونی

اگر تنها قصد دارید درآمدتان را بالا ببرید، گاهی اوقات بهتر است تنها بر مشتری‌های کنونی خود تمرکز کنید تا اینکه به دنبال مشتری‌های جدید بگردید. سعی کنید کاری کنید که مشتری‌های کنونی شما به خریداران همیشگی شما تبدیل شوند و همیشه از شما خرید کنند. شما می‌توانید با ارائه خدمات اضافه، درآمد بیشتری کسب کنید.

رویدادهای آنلاین

با استفاده از سرویس‌های مختلف، رویدادهای آنلاین به وجود بیاورید. این کار به شما کمک می‌کند که از طریق مکالمات واقعی با افراد، اعتمادسازی کنید.

مهمان رادیو شوید

اگر کسب‌وکار شما به‌صورت آفلاین کار می‌کند، بهتر است مهمان رادیو شوید تا کسب‌وکار خود را به گوش بقیه برسانید. به‌دنبال فرصت‌هایی برای وارد شدن به ایستگاه محلی بگردید.

کمک کردن به مشتری‌های کنونی

اگر شما به‌صورت آنلاین کار می‌کنید، به احتمال زیاد مشتری‌های شما نیز به‌ همین صورت کار می‌کنند. می‌توانید با ترویج محصولات یا خدمات آن‌ها در ازای ترویج محصولات و خدمات خود توسط آن‌ها، به خود کمک کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *