۲۲ دانشگاه کره جنوبی مورد تایید وزارت بهداشت

۲۲ دانشگاه کره جنوبی مورد تایید وزارت بهداشت

وزارت بهداشت

به گزارش خبرگزاری مهر، راه های همکاری علمی – پژوهشی در حوزه بهداشت و درمان بین دانشگاه‌های ایران و کره جنوبی در سئول بررسی شد. در این جلسه دکتر محمد جلیل پیران، نماینده رایزنی علمی کشورمان در کره جنوبی، آماری از دانشجویان ایرانی مقیم کره جنوبی و موفقیت های آنان ارائه داد. همچنین وضعیت دانشگاه‌های کره ای خصوصا در رشته های پزشکی را تشریح کرد.

پیران افزود: طبق آخرین رتبه بندی دانشگاه‌های جهان در علوم پزشکی، ۴ دانشگاه از کره جنوبی در لیست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان و ۲۱ دانشگاه در لیست دانشگاه های با رتبه زیر ۵۰۰ قرار دارند که دانشگاه ملی سئول در رتبه ۴۰ بالاتر از بقیه قرار دارد.

وی تاکید کرد: علاوه بر رنکینگ جهانی، دانشگاه‌های کره ای از نظر فناوری پزشکی دارای وضعیت فوق العاده ای هستند. ولی علیرغم این آمارها، بر خلاف رشته های مهندسی در رشته های پزشکی دانشجوی ایرانی بسیار کمتری در دانشگاه‌های کره جنوبی مشغول به تحصیل و پژوهش هستند و دلیل این موضوع، قرار نداشتن این دانشگاه‌ها در لیست وزارت بهداشت تا ۲ سال پیش بوده است.

نماینده رایزنی علمی کشورمان در کره جنوبی افزود: اما خوشبختانه در سالهای اخیر ۲۲ دانشگاه از کره در لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت قرار دارند که انتظار می رود دانشجویان بیشتری از کشورمان برای سود بردن از این منابع عظیم علمی و فنآوری به کره بیایند.

پیران علاوه بر این، موضوع همکاری بین دانشگاه‌های کره ای و دانشگاه های کشورمان را به عنوان یکی از راه‌های گسترش همکاری های علمی – پژوهشی ذکر کرد و تاکید کرد که این مهم می تواند فایده بسیار مناسبی برای هر دو طرف داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *