سیاست‌های جدید دانشگاه آزاد : واگذاری مسئولیت به استان‌ ها با تشکیل هسته ‌های گزینش

سیاست‌های جدید دانشگاه آزاد : واگذاری مسئولیت به استان‌ ها با تشکیل هسته ‌های گزینش

مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد گفت: تمرکززدایی و واگذاری مسئولیت به استان‌ ها با تشکیل هسته ‌های گزینش و تقویت هیأت‌های اجرایی جذب از سیاست‌های جدید این دانشگاه است.

Image result for ‫"مردانی" مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزا‬‎

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، محمدرضا مردانی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی توانسته با توسعه واحدهای دانشگاهی عدالت آموزشی را در مناطق محروم محقق سازد، گفت: در این مقطع دانشگاه آزاد اسلامی باید با حمایت همه جانبه وزارتین، علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهت گیری آموزشی را در راستای نیازهای واقعی بویژه با نگاه مهارتی و کاربردی در دستور کار خود قرار و به مسیر خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: بی‌شک کشور ما مشکلاتی دارد و در این میان دانشگاه‌ها باید فارغ التحصیلان حرفه‌ای و کارآفرین تربیت کنند و با ارائه مشاوره‌ها، برگزاری دوره‌های کارآفرینی، اشتغال، اختصاص تجهیزات و مکان‌هایی که در اختیار دارند، برای اشتغال زایی به مسئولان در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد گفت: در حوزه گزینش و صلاحیت عمومی، باید فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی معیار اصلی کارگزاران گزینش باشد.

وی تمرکززدایی و واگذاری مسئولیت با تشکیل هسته‌های گزینش به استان‌ها و تقویت هیأت‌های اجرایی جذب را از سیاست‌های جدید دانشگاه ذکر کرد.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی حفظ کرامت و منزلت کارکنان و اعضای هیأت علمی، اعتماد سازی بین متقاضیان جذب و تبدیل وضعیت آنان با مسئولان گزینش، توجه به ارزش‌های دینی و فرهنگی و هدایت جریان گزینش برای ایجاد ظرفیت‌های تعالی بخش را به عنوان اولویت‌ها و سر لوحه کاری گزینش مرکزی برشمرد.

وی گفت: مراحل تبدیل وضعیت یکی از روش‌های رشد و کسب شایستگی علمی و اخلاقی کارکنان و اعضای هیأت علمی است و کسانی می‌توانند این مرحله را پشت سر بگذارند که امتیازات علمی و صلاحیت‌های عمومی را کسب کنند و در این زمینه دانشگاه باید ابتدا بستر لازم را فراهم کند تا شایستگی‌های مورد انتظار از سوی متقاضیان نمایان شود و خواستار پرهیز از هر گونه تنگ نظری به حفظ شأن و منزلت و جایگاه رفیع دانشگاهیان و خواستار تسریع در امر تبدیل وضعیت متقاضیان شد.

مردانی در این نشست خودسازی معنوی، دانش افزایی و توانمندسازی خود ارزیابی و ارزشیابی عملکرد کارگزاران گزینش را از عوامل مهم رشد و تعالی مدیران و کارگزاران گزینش خواند و خواستار توجه به این مهم شد.

وی از اساتید و اعضای هیأت علمی خواست که بر اساس رسالت دینی و اعتقادی خود دانشجویان مومن، متدین و متخصص تربیت کنند و از آنان خواست نسبت به تقویت جایگاه گزینش و رفع مشکلات و موارد پیشروی این دفاتر توجه کنند و در دوره جدید به لحاظ ماهیتی و عملکردی ظرفیت‌های متناسبی برای این بخش نظارتی ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *