راه حل های قطعی برای بهبود فروش یک کسب و کار

اگر شما بتوانید فروش یک کسب و کار را بهبود ببخشید پس هرگز بیکار نخواهید ماند.

اکثر کارشناسان فروش که علاقه مند به پیشرفت در امر فروش بودند، راه ها،ترفندها و استراتژی های مختلف را امتحان کردند. آن ها در کلاس ها و سمینارهای مختلف شرکت و فایل های صوتی متعددی گوش کردند؛ کتاب خوانده اند، مربیانی را برای خود استخدام کردند. اما نمی توان گفت راه حل قطعی برای اینکه چطور می توان فروش رو بهبود بخشید، وجود دارد. با این حال راه هایی بوده که بسیاری از متخصصان فروش رفته و امتحان کردند و در انتها موفق شدند:

۱- نوع نگرش خود را تغییر دهید

فروش به نحوی انتقال احساسات است. اگر شما حس خوبی نسبت به آن چیزی که می فروشید داشته باشید؛ این حس از طریق کلام و حرکات شما به مشتری منتقل خواهد شد.حال اگر شما حس منفی نسبت به محصولات، شرکت و وضع اقتصادی خود داشته و دلسرد باشید، این حس از شما به مشتری منتقل شده و مطمئنا این آن چیزی نیست که شما دوست دارید.

۲-اهداف خود را به وضوح مشخص کنید

انتونی رابینز یک فرمول ساده را بیان می کند که نه تنها در فروش بلکه در بسیاری از دیگر زمینه ها می تواند کاربردی بوده و به شما کمک کند. “شما در ابتدای کار بایستی به طور دقیق آگاه باشید که می خواهید به چه چیزی برسید؟ یا به عبارت دیگر خروجی یا نتیجه مورد نظر شما چیست؟”

اگر شما می خواهید فروش رو بهبود ببخشید، باید مشخص کنید دقیقا منظور شما از بهبود بخشیدن چیست؟ پاسخ این سوال را دقیق بیان کنید. چقدر باید بهیود بدید؟ عدد بیان کنید. به عنوان مثال می توانید بگویید “یک درصد بهبود کافیه.” و یا نه بگویید “اگه کمتر از ۵۰ درصد بهبود هم باشه باز ضرر کردیم.”

هرچه اهدافی که می خواهید به آن ها دست پیدا کنید، شفاف تر و واضح تر باشد، شما بیشتر این قابلیت را کسب خواهید کرد که بر اهداف خود تمرکز داشته و این خود منجر به افزایش احتمال دستیابی به آن هدف خواهد شد.

۳- بازبینی انجام دهید

اگر شما مسیری را برای رسیدن به موفقیت پیدا کردید و در آن مسیر گام برداشتید، این فرایند لزوما به این معنی نیست که شما آن مسیر را بدون هیچ مشکلی پشت سر خواهید گذاشت. نه، حتما در مسیر پیش رو، شما به مشکل بر خورده و با موانعی روبرو خواهید شد. موانعی که برای حل آن ها بهتر است اندکی تامل کنید، بر روی برنامه های خود بررسی های لازم را انجام دهید، و شاید حتی لازم شود در قسمت هایی از برنامه خود تغییراتی اعمال کنید. شاید نیاز باشد که تصمیم بگیری از فروش دست بکشید و یا با یک تصمیم هوشمندانه به کار خود ادامه دهید.

۴- افراد موفق در کسب و کارتان را الگو قرار دهید

وقتی موفقیتی پیش می آید، ما حصل تجربه ای بوده است که افراد می توانسته اند آن مسیر طی نموده و آن تجربه را مدلی برای کسب و کار خود و رسیدن به موفقیت در نظر بگیرند. استفاده از مدل سایر کسب و کارهایی که به موفقیت دست پیدا کرده اند، یک میان بر برای شما است؛درست مانند این می ماند که شما با خطرات و اشتباهات راه آگاه بوده و مواردمنفی را تجربه نخواهید کرد. شما مسیر و راه صحیح را با استفاده از مدلینگ می شناسید

این امر می تواند بسیار موثر باشد. اگر شما فرد موفقی را پیدا کنید که تجربیات و مسیر کسب و کار او را سرلوحه مدل کسب و کار خود قرار دهید، در بسیاری از موارد از مواجهه شما با مشکلات پیشگیری خواهد شد.

۵- روزانه ورزش کنید

از ریچارد برانسون بنیانگذار میلیاردر شرکت های ویرجین پرسیدند علت موفقیت شما چیست؟ بعد از یک مکث کوتاه گفت: “هر روز ورزش می کنم”

چرا ورزش روزانه می تواند عامل موفقیت باشد؟

ورزش باعث می شود فعالیت مغز افزایش پیدا کرده و این اجازه را به شما می دهند تا در مقابل مشتری علاوه بر شادابی، بسیار با ذهن بازتر فکر کنید.

ورزش به شما انرژی داده تا نسبت به سایر رقبای خود با انرژی بیشتری در روز فعالیت کنید.

ورزش اعتماد بنفس شما رو افزایش داده و این اعتماد به نفس در زمان فروش به شما کمک خواهد کرد.

و در اخر وقتی شما خود را متعهد به انجام ورزش های روزانه کنید، باعث ایجاد یک حس انضباط درونی در شما شده و همین باور به شما در کسب موفقیت در فروش کمک می کند.

منبع