سهم ۶۰ درصدی بهزیستی در پرداخت هزینه تحصیل دانشجویان معلول دانشگاهی غیر دولتی

سهم ۶۰ درصدی بهزیستی در پرداخت هزینه تحصیل دانشجویان معلول دانشگاهی غیر دولتی

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: در حال حاضر هزار و ۶۸۶ نفر از مددجویان معلول تحت پوشش بهزیستی استان تهران به عنوان دانشجو، در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

اسدی افزود: در همه واحدهای دانشگاهی غیر دولتی که برای دانشجویان معلول تحت پوشش بهزیستی استان تهران هزینه دارد، ۶۰ درصد هزینه این افراد را بهزیستی پرداخت می کند و بر اساس آخرین گزارش، هزینه این ترم دانشجویان تا کنون واریز شده است.

وی ادامه داد: هزار و ۱۵ نفر از دانشجویان معلول تحت پوشش بهزیستی استان تهران، در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند و تا سقف ۴ میلیون تومان از شهریه این دانشجویان توسط بهزیستی پرداخت می شود.

نتایج آزمون زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اعلام شد

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: علاوه بر کمک هزینه ای که از طرف بهزیستی به دانشجویان معلول تحت پوشش ، به ویژه دانشجویان مقطع دکتری پرداخت می شود، بر اساس یک تفاهم نامه میان بهزیستی و دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشجویان از تخفیف ۲۰ درصدی این مجموعه نیز برخوردار می شوند.

اسدی یادآور شد: برای دانشجویان معلول تحت پوشش بهزیستی استان تهران که در مقطع کارشناسی ارشد و پایین تر از آن مشغول به تحصیل هستند، تمهیداتی اندیشیده شده است که تقریبا به صورت رایگان بتوانند در تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل خود را ادامه دهند.

وی تاکید کرد: شهریه دانشجویان معلول تحت پوشش غیر بومی استان تهران، بر عهده استان محل زندگی آنها است و از طریق اداره کل بهزیستی استان مربوطه پرداخت می شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: پس از آمار دانشجویان معلول تحت پوشش مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد که با هزار و ۱۵ دانشجو، بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است، تعداد دانشجویان معلول تحت پوشش در دانشگاه علمی کاربردی شامل ۳۴۲ دانشجو، در دانشگاه پیام نور ۱۱۶ و تعداد دانشجویان معلول تحت پوشش بهزیستی مشغول به تحصیل در موسسات غیرانتفاعی ۹۹ نفر است.

اسدی تاکید کرد: ۸۸ دانشجوی معلول تحت پوشش بهزیستی استان تهران، در دانشگاه های دولتی مشغول به تحصیل هستند و به عنوان تشویقی مبلغ یک میلیون تومان به این افراد پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *