آیین‌نامه جدید ارزیابی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد

آیین‌نامه جدید ارزیابی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد در جلسه عصر امروز با مدیران گروه‌های آموزشی در واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد گفت: توسعه بسیاری در مجموعه دانشگاه آزاد رخ داده ولی اینکه واحد تهران جنوب همراه با توسعه کمی به معیارهای کیفی نیز توجه داشته نکته مهمی است.

وی با اشاره به نقش گروه‌های آموزشی به عنوان مهمترین سطح تخصصی دانشگاه‌ها عنوان کرد: انتظارات زیادی از واحدهای بزرگ دانشگاه مطرح است که بحث ارتقاء کیفیت را داشته باشند و به واحد نمونه حتی در سطح دنیا تبدیل شوند که برای این کار باید خط مشی‌های دقیقی داشته باشیم و دچار روزمرگی نشویم.

رهایی افزود: در حال حاضر تحولات بزرگی در دنیا در حال رخ دادن است و معیارهای توسعه تغییر یافته و ما باید با این تغییرات حرکت کنیم.

وی گفت: باید دانشگاهیان در بحث اقتصاد مبتنی بر دانش معتقد باشند، باید باور داشته باشیم که بخشی از مشکلات اقتصادی از طریق اقتصاد دانش‌بنیان حل می‌شود و باید روش‌های سنتی در اقتصاد را کنار بگذاریم.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: در حال حاضر محور توسعه در کشورهای مختلف بحث فناوری است البته نباید واردات فناوری را به عنوان هدف مطرح کنیم.

رهایی با اشاره به تأثیر دانشگاه کارآفرین در نوآوری صنعتی و اشتغالزایی عنوان کرد: از واحد تهران جنوب انتظار می‌رود که به عنوان واحد کارآفرین مطرح شود.

وی افزود: ما باید مشکل اشتغال را تا حد زیادی حل کنیم و برای این منظور باید دوره‌های مهارتی و کارآفرینی را جدی بگیریم.

رهایی اظهارداشت: زمانی صحبت طرح‌های کلان ملی مطرح بود که اگر آن طرح‌ها به نحو مطلوب پیش می‌رفت امروز در بخش‌های مرتبط مشکل نداشتیم.

وی کاهش تعداد داوطلبان را یکی از چالش‌های مهم دانشگاه‌ها دانست و گفت: باید در فضای رقابتی تلاش کنیم تا بهبود خدمات آموزشی و ایجاد جاذبه بیشتر داشته باشیم و برای ارتقاء به رتبه زیر ۱۰۰ هدف‌گذاری کنیم.

رهایی با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه آزاد گفت: توسعه بین‌المللی دانشگاه‌ها، نظام ناحیه‌بندی، ارتقاء اساتید و برنامه‌های دیگری را در دستور کار داریم.

وی افزود: سهم دانشجویان دکتری از کل دانشجویان در دانشگاه آزاد ۳٫۵ است که در این شاخه رشد داشتیم و شاخص مناسبی است ولی در سهم دانشجویان خارجی باید پیشرفت کنیم.

رهایی از ارزیابی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: ۶۴۰۰ نفر مشمول رکود بودند که دوباره ارزیابی می‌کنیم و با افرادی که علاقه‌مند به ادامه فعالیت هستند در صورت رکود اغماض نمی‌کنیم.

سرپرست اداره کل نظارت دانشگاه آزاد گفت: بخشنامه رکود اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد باید در واحدها اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس صانعی سرپرست اداره کل نظارت دانشگاه آزاد گفت: در واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد ۱۳۰ مربی و ۷۰ بورسیه داریم، طبق بخشنامه رکود که باید در تمام واحدها اجرایی شود افرادی که ۱۵ سال به بالا استخدام واحد هستند ۲ سال مهلت دارند که دانشجوی دکتری شوند و در غیر این صورت محدودیت‌هایی برایشان اعمال می‌شود، افرادی که بین ۱۰ تا ۱۵ سال استخدام هستند ۳ سال و استخدام‌های کمتر از ۱۰ سال مدت ۴ سال مهلت دارند.

وی افزود: استادیارهایی که از اول فروردین‌ماه سال ۹۱ به بعد استادیار شدند باید انتهای سال ۹۵ به آنها یادآوری می‌کردیم که به سمت ارتقاء حرکت کنند، اینکه استادی رشته غیر تخصصی را درس دهد قابل اغماض نیست.

وی گفت: تشکیل کلاس‌های یک هفته در میان برای اساتید اصلاً درست نیست و حق‌التدریس‌ها نباید فاقد کد شناسه باشند.

وی ادامه داد: برخی مدیران گروه در ساعات اداری تدریس می‌کنند که این مسائل نباید رخ دهد.

وی از رئیس واحد تهران جنوب خواست تا از نظر عمرانی نیز به این واحد رسیدگی شود تا به شرایط بهتری برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *