معرفی برترین دانشگاه‌های استرالیا در سال ۲۰۱۸

معرفی برترین دانشگاه‌های استرالیا در سال ۲۰۱۸

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها «QS»، نام ۳۷ دانشگاه برتر استرالیا به چشم می‌خورد؛ همچنین ۱۵ دانشگاه استرالیا در بین ۲۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. هر دانشگاه استرالیا بر پایه ۶ شاخص از جمله اعتبار آن در بین اساتید و دانشجویان و همچنین میزان تاثیرگذاری مقالات علمی آن رتبه بندی می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با دانشگاه های برتر استرالیا در سال ۲۰۱۸، اطلاعات دقیقی از ۱۰ دانشگاه برتر این کشور را در ادامه می‌خوانید:

۱۰ . دانشگاه نیوکاسل

این دانشگاه در سال ۱۹۶۵ تاسیس شد و پردیس اصلی آن در حومه شهر «کالجان» نیوکاسل قرار دارد. این دانشگاه در سال جاری در رتبه بندی جهانی QS در رتبه (۲۱۴) قرار دارد. در این دانشگاه بیش از ۲۶ هزار دانشجو در ۶ دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه نیوکاسل جهت جذب دانشجویان فعال و ممتاز در مقطع ارشد تحقیقاتی و دکتری دارای دو بورسیه «IPRS» و «UNPRS» است.

معرفی برترین دانشگاه‌های استرالیا در سال ۲۰۱۸

بورسیه تحصیلی «IPRS»؛ درواقع از طرف دولت برای حمایت دانشگاه ها در حوزه پژوهشی داده می شود و دانشگاه این بورس را برای دوره های ارشد تحقیقاتی و یا دکتری ارائه می دهد. این بورس شهریه دانشگاه را تا ۲ سال برای دانشجویان کارشناسی ارشد و ۳ سال برای دانشجویان دکتری پوشش می دهد.

بورسیه تحصیلی «UNPRS»؛ این بورس از طرف دانشگاه اعطا خواهد شد که هزینه زندگی سالانه دانشجویان را تا سقف ۲۲ هزار و ۵۰۰ دلار به دانشجویان دوره‌های تحقیقاتی پرداخت می‌کند.

۹ . دانشگاه تکنولوژی سیدنی (UTS)

این دانشگاه در سال جاری رتبه جهانی خود را بهبود بخشید و نسبت به سال قبل ۱۶ پله صعود داشته و هم اکنون با دانشگاه بازل سوئیس در جایگاه ۱۶۰ جهان قرار گرفته است.

«UTS» یکی از جوان‌ترین دانشگاه های برتر استرالیا بوده که در سال ۱۹۸۸ تاسیس شده است.

معرفی برترین دانشگاه‌های استرالیا در سال ۲۰۱۸

*بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی:

– بورسیه های بین المللی کارشناسی ارشد پژوهش محور:(IPRS)
این بورسیه از طرف دولت استرالیا پرداخت می شود و هزینه ی شهریه و بیمه ی سلامت فرد و وابستگان او را پوشش می دهد. این بورسیه ها بسیار رقابتی هستند و فقط افراد کمی موفق به دستیابی به آن می شوند.

– بورسیه های دکتری دانشکده‌ی تجارت:
دانشجویان دکتری که در یکی از حوزه های حسابداری، اقتصاد، امور مالی، مدیریت، بازاریابی و یا اقتصاد بهداشت تحصیل می کنند. هر کمک هزینه شامل یک هزیه ی زندگی معاف از مالیات برای داشجویان است.

۸ . دانشگاه آدلاید

این دانشگاه در سال جاری در رتبه ۱۱۴ جهان قرار گرفته است. دانشگاه آدلاید بخاطر نوآوری‌های خود در زمینه‌های مختلف تحقیقاتی توسط سازمان (Excellence in Research Australia) شناخته شده است.

دانشگاه آدلاید در سال ۱۸۷۴ در شهر آدلاید پایتخت ایالت استرالیای جنوبی تاسیس شد و از نظر قدمت در بین دانشگاه های استرالیا در جایگاه سوم قرار دارد. این دانشگاه بیش از ۲۱۰۰۰ دانشجو دارد که حدود ۵۵۰۰ نفر از آن ها دانشجویان بین المللی هستند.

معرفی برترین دانشگاه‌های استرالیا در سال ۲۰۱۸

بورسیه کامل یا کمک هزینه تحصیلی در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان تعلق نمی گیرد، اما با توجه به معدل دانشجو ممکن است بورسیه هایی تحت عنوان کمک شهریه بین ۵ تا ۱۰ هزار دلار به دانشجویان واجد شرایط داده شود.

۷ . دانشگاه استرالیای غربی (UWA)

این دانشگاه در منطقه «پرت» استرالیا قرار دارد. (UWA) با دو پله صعود نسبت به سال قبل در رتبه (۲۰۱) برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است.

تنوع رشته‌ها، دانشجویان را برای مقابله با چالش‌های جهان مدرن آماده می کند و باعث افزایش امکان یافتن شغل های مرتبط برای آنها می شود. حق انتخاب از بین بیش از ۷۰ رشته، این امکان را به دانشجویان می دهد که علایق و توانایی های خود را قبل از پایان دوره تحصیلی بیابند.

معرفی برترین دانشگاه‌های استرالیا در سال ۲۰۱۸

شهریه تحصیل در رشته های بازرگانی سالانه حدودا  ۳۶ هزار دلار استرالیا، رشته های مهندسی و علوم نزدیک به ۳۹ هزار دلار استرالیا و رشته های هنر و آموزش به ۳۰ هزار دلار استرالیا می رسد. میانگین شهریه در دانشگاه استرالیای غربی سالانه تقریبا ۳۵ هزار دلار استرالیا خواهد بود.

۶ . دانشگاه موناش

این موسسه علمی یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در ملبورن استرالیا واقع است که در سال ۱۹۵۸ تاسیس و سال ۱۹۶۱ در پردیس «Clayton» افتتاح شد.

این دانشگاه به همراه دانشگاه «تانگ شانگهای» در رتبه ۵۹ جهان قرار گرفته است.

با برترین دانشگاه‌های استرالیا در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ آشنا شوید

دانشگاه موناش در بسیاری از رشته های تحصیلی رتبه اول و یا دوم را در استرالیا داشته و در برخی رشته ها نظیر MBA رتبه اول جهان و در رشته داروسازی رتبه ششم دنیا را داراست.

دانشجویان این دانشگاه می توانند بصورت پاره وقت، از راه دور و یا همزمان در دو رشته تحصیل کنند. اکنون بیش از ۶۳ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل بوده وهمچنین ۲۲ هزار و ۶۶۲ نفر از آنها دانشجویان بین المللی هستند.

۵ . دانشگاه کوئینزلند (UQ)

در فهرست دانشگاه های برتر استرالیا، دانشگاه کوئینزلند در رتبه بندی جهانی QS در مرتبه (۴۸) جهان قرار دارد.

«UQ» در سال ۱۹۰۹ تاسیس و در مرکز ایالت «بریزبن» واقع شده و همچنین نوآوری‌های تحقیقاتی زیادی از جمله تولید واکسن سرطان رحم داشته است.

با برترین دانشگاه‌های استرالیا در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ آشنا شوید

این دانشگاه در سال ۱۹۹۹ عنوان دانشگاه برتر سال استرالیا را به خود اختصاص داد. در حال حاضر تعداد ۵۰ هزار و ۸۳۰ دانشجو در آن در حال تحصیل هستند.

شهریه دوره های لیسانس در یک سال تحصیلی بین ۱۲ تا ۵۶ هزار دلار و شهریه دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری در یک سال تحصیلی بین ۲۷ تا ۵۷ هزار دلار است.

۴ . دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW)

این دانشگاه واقع در سیدنی بوده و در رتبه بندی جهانی QS جایگاه (۴۵) خود را در بین برترین دانشگاه های جهان حفظ کرده است. «UNSW» یکی از اعضای موسس «گروه هشت»، ائتلافی از دانشگاه‌های وابسته به تحقیقات استرالیا است.

دانشگاه نیو ساوت ولز دارای هشت دانشکده متفاوت بوده که در آن دانشجویان در رشته های مختلف از جمله مهندسی و فناوری، بازرگانی و اقتصاد، و حقوق در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا مشغول به تحصیل هستند.

با برترین دانشگاه‌های استرالیا در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ آشنا شوید

این دانشگاه در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار دانشجو از ۱۲۸ کشور دنیا داشته که این دانشگاه را به محلی کاملاً بین المللی تبدیل می کند. امکان آموزش به هر دو صورت حضوری و غیر حضوری در این دانشگاه وجود دارد.

بورسیه های تحقیقاتی دانشگاه «UNSW» برای مقاطع دکتری به مدت ۳ سال به اضافه ۶ ماه تمدید برای یک نیمسال و برای مقطع ارشد به مدت ۲ سال ارائه می شود.

۳ . دانشگاه سیدنی

این دانشگاه در سال جاری با ۸ پله صعود نسبت به سال قبل در جایگاه ۴۲ برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته و از قدیمی ترین دانشگاه های استرالیا بوده که در سال ۱۸۵۰ تاسیس شده است.

هزینه های شهریه دانشجویان دانشگاه سیدنی استرالیا بر اساس وضعیت اقامت، سال تحصیلی، مقطع و رشته ای که در آن ثبت نام کرده‌اند، محاسبه می شود.

با برترین دانشگاه‌های استرالیا در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ آشنا شوید

تعداد دانشجویان این دانشگاه بیش از ۵۲ هزار نفر است که از میان آن ها ۳۳ هزار نفر دانشجوی کارشناسی و ۱۹ هزار نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستند.

کمک هزینه تحصیلی دانشجویان دوره کارشناسی از ۲ هزار دلار در سال تا ۶۰ هزار دلار در طول دوره دریافت می کنند. دانشجویان کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی نیز بر اساس نوع دوره خود که می تواند پژوهشی یا آموزش محور باشد، بورس های متنوعی دریافت می کنند.

۲ . دانشگاه ملبورن

این دانشگاه با ۲ پله صعود نسبت به سال قبل در مکان (۳۹) بین دانشگاه های برتر جهان قرار گرفت. دانشگاه ملبورن دومین دانشگاه قدیمی استرالیا بوده و در سال ۲۰۱۰ به عنوان بهترین دانشگاه استرالیا شناخته شد.

همه ساله، دانشجویان زیادی از بیش از ۱۰۰ کشور جهان دانشگاه ملبورن را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند. همچنین بیش از ۳۸ هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

با برترین دانشگاه‌های استرالیا در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ آشنا شوید

شهریه دانشگاه ملبورن بستگی به رشته تحصیلی فرد دارد که می تواند برای هر رشته متفاوت باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه ملبورن استرالیا در دوره کارشناسی بسته به هر رشته تحصیلی بین ۲۵ هزار دلار، در رشته هنر تا ۷۰ هزار دلار و در رشته پزشکی متغیر است.

بورسیه ی بین المللی کارشناسی دانشگاه ملبورن با عنوان «MIUS»؛ تا سقف ۵۶ هزار دلار که نصف و یا کل هزینه شهریه  یک دوره  تمام وقت کارشناسی را پوشش می دهد. این بورسیه به دانشجویان بسیار موفق دوره های کارشناسی تعلق می گیرد که از طرف خود دانشگاه ارائه می شود.

۱ . دانشگاه ملی (ANU)

در پایان این گزارش به بررسی رتبه اول برترین دانشگاه های استرالیا خواهیم پرداخت. این دانشگاه در سال جاری در رتبه بندی جهانی QS در مکان (۲۴) برترین دانشگاه های جهان قرار گرفت.

دانشگاه ملی استرالیا در سال ۱۹۴۶ تأسیس و تنها دانشگاهی است که توسط پارلمان استرالیا تشکیل شد. این مرکز علمی از حضور ۶ برنده جایزه نوبل در بین اعضای هیأت علمی و دانش آموختگان خود بهره می برد.

با برترین دانشگاه‌های استرالیا در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ آشنا شوید

بیشتر از ۲۲۵۰۰ نفر در رشته های مختلف در این دانشگاه در حال تحصیل هستند . نزدیک به پنجاه در صد دانشجویان در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می کنند .

برنامه کارشناسی ارشد در دانشگاه ملی استرالیا به دو دوره ارشد حضوری (ترمی) و دوره ارشد غیرحضوری (تحقیقاتی) تقسیم شده است.

*گزارش از یاسین قاسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *