معاون وزیر علوم:نمایش دریادلان خاطرات عملیات کربلای چهار را زنده کرد

معاون وزیر علوم:نمایش دریادلان خاطرات عملیات کربلای چهار را زنده کرد

به گزارش عصر سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا، سید ضیاء هاشمی که به دیدن نمایش دریادلان در محوطه مجموعه تئاتر شهر نشست، ادامه داد: این نمایش با پرداختن به جنبه های عارفانه سال های جنگ تحمیلی و زیبایی شناسی در اجرای تصاویر دفاع مقدس و فرهنگ شهادت، به خوبی با مخاطب امروز خود ارتباط برقرار می کند.
وی با اشاره به تأثیر فرهنگی تئاتر و اهمیت این هنر در کشور گفت: رویکرد ما در وزارت علوم بر حمایت از رشد و بالندگی این هنر قرار گرفته و برپایی جشنواره های تئاتر دانشگاهی در سه سال گذشته نشان دهنده این رویکرد حمایتی است.
هاشمی، درباره اینکه امسال جشنواره تئاتر دانشگاهی بدون عنوان بین المللی برگزار شد گفت: جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران با رویکرد آکادمیکی، هر ساله پذیرای آثار دانشگاهیان کشورهای دیگر است و گرچه امسال نتوانست در حوزه اجرا میزبان دیگر کشورها باشد، اما در حوزه های آموزشی، کارگاه ها و سمینارها با دعوت از اساتید بنام و متخصص این هنر وجهه بین المللی و علمی خود را به رخ کشید.
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری درباره فعال شدن کانون های نمایش دانشگاه ها نیز تصریح کرد: هیچگاه کانون های نمایش از دانشگاه ها حذف نشده اند و اگر صحبت از فعال سازی آن ها می شود به دلیل افزایش فعالیت و تأثیرگذاری کانون ها در معرفی آثار دانشگاهیان به جامعه حرفه ای هنر تئاتر است.
بر اساس گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، هاشمی از وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری و همچنین مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل رویکرد حمایتی که نسبت به تئاتر دانشگاهی و هنر آکادمیک نمایش دارند، قدردانی کرد.
نمایش دریادلان به کارگردانی امیرحسین شفیعی هر شب ساعت 21.30 در محوطه مجموعه تئاتر شهر (پارک دانشجو) اجرا می شود؛ شامگاه گذشته این نمایش میزبان معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فن آوری، و مدیرکل هنرهای نمایشی بود.
فراهنگ**9362**1027

 

 

انتهای پیام /*  Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *