معاون وظیفه عمومی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: مرخصی سربازان وظیفه متاهل از ۲۲ روز به ۳۰ روز افزایش یافته و این افراد می‎توانند از این پس هفته‎ای سه روز پس از ساعت کاری مرخص شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمود سارانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در زاهدان با بیان اینکه افرادی که بیش از هشت سال غیبت سربازی دارند می‎توانند با پرداخت جریمه نقدی کارت پایان خدمت دریافت کنند، گفت: به ازای هر سال غیبت بیش از حد مجاز نیز ۱۰ درصد به مبالغ فوق افزوده خواهد شد.

معاون وظیفه عمومی انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: در صورتی که کارکنان وظیفه مشغول به خدمت در یگان‌های ارتش یا وزارت دفاع باشند و در شهر محل سکونت آنان این یگان‌ها وجود نداشته باشد می‎توانند در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا نیروی انتظامی باقی مانده خدمت خود را طی کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه به ازای هر فرزند سه ماه از خدمت سربازان کاسته شده و محدودیتی نیز برای کسری از طریق تعداد فرزندان وجود ندارد، گفت: مرخصی کارکنان وظیفه متاهل از ۲۲ روز به ۳۰ روز در مناطق مختلف افزایش یافته و این افراد می‎توانند از این پس هفته‎ای سه روز پس از ساعت کاری مرخص شوند.

سارانی تاکید کرد: به افرادی که در دوره سربازی ازدواج کرده یا صاحب فرزند شوند معادل نصف کارکنان پایه هدیه پرداخت می‎شود.

وی گفت: جریمه افراد با مدرک تحصیلی زیر دیپلم معادل ۱۰۰ میلیون ریال، دیپلم ۱۵۰ میلیون ریال، فوق دیپلم ۲۰۰ میلیون ریال، لیسانس ۲۵۰ میلیون ریال، فوق لیسانس ۳۰۰ میلیون ریال، دکتری غیر پزشکی ۳۵۰ میلیون ریال، دکتری پزشکی ۴۰۰ میلیون ریال و پزشک متخصص و بالاتر ۵۰۰ میلیون ریال است.

معاون وظیفه عمومی انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این ابلاغیه در نیمه اول خرداد سال‎جاری اجرایی می‎شود، بیان کرد: کارکنان وظیفه غایبی که تا تاریخ ابلاغ این مصوبه پایان اردیبهشت ۹۵، مرتکب غیبت شده‎اند نیز شامل این ابلاغیه می‎شوند.

وی تاکید کرد: کارکنان وظیفه متاهل به شهرستان محل سکونت خود منتقل می‎شوند.