شهریه دانشگاه آزاد

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: میزان شهریه ها بر اساس مصوبات مراجع قانونی بوده و هیچ افزایش شهریه ای تا مهرماه ۹۵ نخواهیم داشت.

شهریه دانشگاه آزاد

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل خبرگزاری مهر، مجتبی علوی فاضل گفت: این افزایش شهریه حتی در ترم تابستان نیز وجود نخواهد داشت، بنابراین افزایش شهریه متغیر دانشجویان موجود دانشگاه از مهرماه ۹۵ طبق روالی که از گذشته در دانشگاه وجود داشته اعمال می شود و هیچ افزایشی در شهریه ثابت دانشجویان موجود دانشگاه نداریم.

وی افزود: این گفته به این معناست که شهریه ثابت دانشجویان موجود دانشگاه مثل سال گذشته هیچ افزایشی نداشته و تنها شهریه متغیر می تواند حداکثر به میزان ۱۵ درصد افزوده شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه سقف افزایش شهریه متغیر حداکثر تا ۱۵ درصد است، خاطر نشان کرد: طبق مصوبه هیات های امنای استانی این اختیار به استان ها داده شده که افزایش شهریه در رشته محل های استان از صفر تا ۱۵ درصد اعمال شود.

علوی فاضل خاطرنشان کرد: به همین سبب ممکن است با تشخیص استان ها شهریه متغیر دانشجویان فعلی یک رشته محل هیچ گونه افزایشی نداشته و یک رشته محل حداکثر تا ۱۵ درصد شهریه آن افزایش پیدا کند.

وی گفت: دانشگاه آزاد علیرغم داشتن مجوز افزایش ۱۵ درصدی کل شهریه برای تمامی رشته محل ها، این افزایش را به خاطر حمایت و کمک به خانواده دانشجویان اعمال نکرد.

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: به خاطر اینکه بخشی از درآمدهای دانشگاه از محل فعالیت های سرمایه گذاری و اقتصادی دانش بنیان محقق شد، این توان ایجاد شد که به جای افزایش کل شهریه تنها شهریه متغیر افزایش یاد اگر چه این اقدام موجب کاهش درآمد حدود ۲۰۰ میلیارد تومانی سالانه دانشگاه از محل شهریه شده است.

وی گفت: در دو سال دانشگاه آزاد از دریافت حدود ۴۰۰ میلیارد تومان شهریه قانونی خودداری کرد.

منبع:kunkori.ir