دهمین همایش دانشجویان ایرانی خارج از کشور با موضوع نامه رهبری

دهمین همایش دانشجویان ایرانی خارج از کشور با موضوع نامه رهبری

حجت الاسلام ابو محمد مرتضوی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا اظهار داشت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور وظایف و اهدافی دارد که ارتباط با این افراد از جمله آنهاست.
وی برگزاری چنین همایش هایی را در راستای اهداف مدنظر خواند و گفت: این همایش در دوره های گذشته نیز در تهران و یا مشهد برگزار شده بود.
حجت الاسلام مرتضوی افزود: یکی از سیاست ها و دغدغه های هر کشور به طور حتم حمایت از دانشجویان خود در تمامی جهان است و جمهوری اسلامی ایران نیز از این امر مسثتنی نیست.
رییس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور با بیان اینکه اغلب مخاطبان این نهاد به دلیل دوری و فاصله سرزمینی در دسترس نیستند، تصریح کرد: ارتباط گیری با این عزیزان سخت بوده و باید در پی فرصتی برای این امر باشیم.
رییس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور خاطرنشان کرد: تعطیلات تابستانی که دانشجویان به ایران برمی گردند؛ فرصتی مغتنم برای این نهاد بوده و همایش نیز بر این اساس برگزار می شود.
وی اظهار کرد: تلاش کردیم تا از اقصی نقاط دنیا دانشجویانی را که چهره های تاثیرگذاری بودند برای این همایش دعوت کنیم.
وی افزود: دعوتنامه های این همایش به 40 کشور دنیا ارسال شده و امسال 10 سهمیه برای دانشجویان غیر ایرانی نیز در نظر گرفته شده است.
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور در ادامه یادآور شد: این همایش از چهارم مردادماه امسال به مدت چهار روز برگزار خواهد شد.
مرتضوی تصریح کرد: بهره مندی از تجارب علمی مدعوین، آشنایی دانشجویان ایرانی خارج از کشور با پیشرفت ها و سیاست های کشور و نیز انگیزه بخشی به آنان از جمله دیگر اهداف این همایش است.
فراهنگ

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *