نوبخت: اقدامات خیرین حرکت در راستای تولید علم و اهداف کلان کشور است

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، محمدباقر نوبخت درمراسم گردهمایی حامیان و خیرین دانشگاه گیلان درمحل وزارت علوم با بیان اینکه مشارکت خیرین فرهنگی و آموزشی یک حرکت ماندگار در تولید علم است، اظهارکرد: مشارکت و حمایت خیرین برای کل نظام و کشورهدفی راهبردی است.
عضو هیات امنای دانشگاه گیلان با بیان اینکه اگر قرار است کشور توسعه یابد راهی جز توسعه علم و دانش و فناوری وجود ندارد افزود: تنها از راه علم و فناوری می توان به توسعه پایدار دست یافت و آنچه حامیان و خیرین در دانشگاه انجام می دهند در راستای همین هدف کلان ملی است و حامیان باید بدانند که در مسیر خوشبختی مردم کشورشان فعالیت می کنند.
رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور با بیان اینکه افزایش 126 درصدی بودجه پژوهش، با وجود سختی های بسیارمالی درسال گذشته نشان از توجه ویژه و درک اهمیت پژوهش در دولت یازدهم برشمرد.

قائم مقام وزیرعلوم تحقیقات و فناوری نیز در این نشست حمایت از دانشگاه ها را صرفا حمایت های مادی ندانست و خواستار جلب حمایت های معنوی خیرین در پیشبرد اهداف آموزش عالی شد.
محمدسعید تسلیمی افزود: اقدامات خیرین آموزش عالی را دارای پاداش اخروی و باقیات و صالحاتی دانست که الی الابد جاری و ماندگار خواهد بود.
رییس کمیته خیرین وزارت علوم درادامه بابیان اینکه در دو سال گذشته در50 دانشگاه و پژوهشگاه بنیاد خیرین تشکیل شده است گفت: این نشان از درک اهمیت و توجه به آموزش عالی توسط حامیان و خیرین است.
محمدحسین امیدافزود: استفاده نیمی از دانشگاه های کشور از خیرین را در هیات امنای خود نشان ازاهمیت این موضوع دانست.
وی با بیان این مطلب که استان گیلان مهد پرورش بزرگان بسیاری بوده است، اظهارکرد: انتظار این است که دانشگاه گیلان نیزبا کمک حامیان خود جایگاه واقعی خود را بیابد و تبدیل به یکی از چند دانشگاه برتر کشور شود.
همچنین در این گردهمایی خیرین و حامیان دانشگاه گیلان نیز به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *