جذب دانشجو در چهار مقطع تحصیلات تکمیلی پیراپزشکی در «علوم پزشکی ایران»

جذب دانشجو در چهار مقطع تحصیلات تکمیلی پیراپزشکی در «علوم پزشکی ایران»

رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران از تاسیس و راه اندازی و جذب دانشجو در چهار مقطع تحصیلات تکمیلی خبر داد.

 جذب دانشجو در چهار مقطع تحصیلات تکمیلی پیراپزشکی در «علوم پزشکی ایران»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر فرزاد شیدفر با اعلام این خبر افزود: چهار رشته مقطع دکتری تخصصی بیوتکنولوژی پزشکی، کارشناسی ارشد اتاق عمل، کارشناسی ارشد میکروب شناسی مواد غذایی و دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی در این دانشکده راه اندازی شد.

شیدفر گفت: مجوز تاسیس و ورود اولین دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی رشته علوم آزمایشگاهی ویژه دارندگان دکتری تخصصی و همچنین ورود اولین دوره دانشجویان کارشناسی ارشد رشته میکروب شناسی مواد غذایی در دانشکده پیراپزشکی کسب شد.

رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: رشته های جدید می تواند در راستای حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه نسل سوم نقش موثری داشته باشد چرا که این رشته ها کاربرد فراوانی در جامعه دارند.

وی گفت: به عنوان مثال رشته بیوتکنولوژی پزشکی رشته ای است که با طراحی کیت ها و طراحی ابزارهای مناسب در علوم پزشکی برای تشخیص و اندازه گیری متغیرهای خاص در افراد سالم و بیمار کاربرد دارد.

شیدفر افزود: همچنین رشته کارشناسی ارشد میکروب شناسی مواد غذایی در پیشگیری از بیماری ها و در راستای کمک به عرصه های بهداشتی  به منظور ارتقاء سلامت و تهیه غذای سالم بسیار بااهمیت است. به دلیل اینکه ما غذاهای سالم تر می توانیم تهیه کنیم که بازار فروش بهتری دارند و از طرفی مصرف غذاهای سالم باعث می شود که افراد کمتر مریض شوند و هزینه های درمان کمتر شود.

وی در مورد دوره های علوم آزمایشگاهی گفت: شرط تحصیل در این رشته دارا بودن مدرک تحصیلی دکتری تخصصی (Ph.D) است و عمدتا در این رشته افراد هیات علمی تحصیل خواهند کرد که می توانند بازخوردهای علمی مناسب بدهند و ما از این بازخوردهای علمی در جهت ایجاد ایده های علمی جدید برای طرح های پژوهشی و طرح های علمی مناسب استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *