سازمان پدافند غیرعامل : از پایان‌ نامه‌ های دانشگاهی حمایت می کنیم

معاون آموزش و تحقیقات پدافند غیرعامل کشور گفت: این سازمان از پایان‌ نامه‌های با موضوعات مرتبط با پدافند غیرعامل در مقطع دکتری ۷۰ میلیون ریال و در مقطع کارشناسی ارشد ۳۵ میلیون ریال حمایت مالی می‌کند.

سازمان پدافند غیرعامل : از پایان‌ نامه‌ های دانشگاهی حمایت می کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نمایشگاه دستاوردهای پدافند غیرعامل استان مازندران بعد از ظهر امروز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران و معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور افتتاح شد.

این نمایشگاه، ۱۲ الی ۱۴ آبان برپا است و ساعت بازدید از نمایشگاه طی این مدت از ساعت هشت تا ۱۴ است.

نمایشگاه دستاوردهای غیرعامل مازندران با حضور ۱۲ دستگاه اجرایی و ۲۰ غرفه همراه است که دستاوردهای خود را در بحث پدافند غیرعامل را به نمایش گذاشتند.

غرفه‌های این نمایشگاه شامل دستاوردهای ایستگاه ایمنی و آتش‌نشانی، کارگروه انرژی، سازمان جهاد کشاورزی، گروه بهداشت و بیولوژیک، سازمان هلال‌احمر، نمایشگاه تجهیزات امدادی، نمایشگاه برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، شرکت آب و فاضلاب مازندران و سایر حضور دارند، مسؤولان در افتتاحیه از غرفه‌ها بازدید کردند.

معاون آموزش و تحقیقات سازمان پدافند غیرعامل کشور در این نمایشگاه حضور یافت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌های نوینی برای آگاهی‌ رسانی به آحاد مردم با پدافند غیرعامل در نظر گرفتیم.

داود رسولی افزود: سازمان پدافند غیرعامل کشور با هدف حفاظت از زیرساخت‌های ملی و پژوهش و برنامه‌ریزی‌هایی در زمینه فرهنگ‌سازی در حوزه‌های آموزشی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با همکاری دانشگاه‌ها در سراسر کشور اقدام به آموزش در بحث پدافند غیرعامل به‌صورت گذراندن چهار واحد درسی عمل می‌کند، همچنین در زمینه تحقق این هدف به دانش‌آموزان نیز آموزش‌های لازم داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای سربازان وظیفه نیز آموزش‌هایی در نظر گرفته شده که گذراندن این واحد آموزشی جایگزین خدمت‌شان می‌شود، برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی هم آموزش‌هایی در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش و تحقیقات سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: هزینه‌هایی برای تحقق این اهداف درنظر گرفته شده دراین زمینه برای پایان‌نامه‌هایی که در مورد پدافند غیرعامل ارائه شود که برای مقطع کارشناسی ارشد تا سقف ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای مقطع دکتری تا سقف ۷ میلیون تومان حمایت خواهیم کرد.

مراحل و فرآیند هدایت و حمایت مالی از پایان نامه های دانشجویی

  1. پیشنهاد حداقل دو موضوع پایان نامه به مرکز مطالعات در حوزه های مختلف پدافند غیرعامل کشور
  2. اعلام موضوعات پیشنهاد شده به معاونت و قرارگاههای مربوطه سازمان
  3. دریافت نظرات معاونتها و قرارگاهها در رابطه با موضوع مدنظر
  4. اعلام نظرات معاونت ها و قرارگاهها به پیشنهاد دهنده طرح (مثبت یا منفی)
  5. درصورت مثبت بودن و تایید موضوع، معرفی دانشجو به معاونت یا قرارگاه موردنظر
  6. اعلام نتیجه به معاونت آموزش و پژوهش یا مرکز مطالعات جهت اقدام بعدی
  7. معرفی دانشجو از طرف سازمان پدافند به مراکز همایتی و هدایتی جهت اجرای پایان نامه (دانشگاهها و …)
  8. ارسال پایان نامه تدوینی بعد از دفاعیه بصورت گالینگور و لوح فشرده به تعداد سه محور به مرکز مطالعات
  9. ارسال یک نسخه همراه با لوح فشرده به معاونت یا قرارگاه مربوطه