طرح امریه سربازی جوانان روستایی

طرح امریه سربازی جوانان روستایی

 طرح امریه سربازی جوانان روستایی

سید ابوالفضل رضوی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به تفاهم نامه مشترک میان ستادکل نیروهای مسلح و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری جهت امریه سربازان وظیفه روستایی تاکید کرد: آمادگی داریم برای اجرای طرح آمایش سرزمینی و اشتغال پایدار روستایی طرح امریه سربازی را اجرایی کنیم بر همین اساس مسئول امور مشمولین امریه را منصوب کردیم تا در این مسیر اقدامات اجرایی بهتری برداشته شود.

هر دهستان، هشت امریه سربازی

وی با اشاره به انتصاب مهرداد پارسا برای پیگیری طرح امریه سربازی جوانان روستایی اضافه کرد: در این طرح سربازانی که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کرده اند در راستای آمایش سرزمینی و ایجاد اشتغال پایدار در روستای زادگاهشان یا روستای خانوادگیشان امریه سربازی دریافت می کنند.

وی ادامه داد: مقرر شده که طی این تفاهم‎نامه، برای هر دهستان هشت سرباز که مهارتی در یک زمینه خاص مثلا صنعت یا گردشگری دارند، صادر می‎شود و آن سرباز، دوران خدمت خود را در یک روستا، به آموزش در راستای اشتغال‎زایی و راه‎اندازی کارگاه‎های کوچک مشغول می‌‎شود.

وی تاکید کرد: این موضوع به تمامی استان ها ابلاغ شد تا افرادی که این شرایط دارند برای اخذ امریه معرفی کنند که تاکنون یا به دلیل اینکه افراد تحصیل کرده در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری استقبال نکرده اند برای اخذ این امریه و یا عدم معرفی استان ها، این امریه برای فردی دریافت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *