رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر از تخفیف ۵۰ درصدی شهریه به دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه در نیم‌سال اول سال تحصیلی ۹۶- ۹۵ خبر داد.

دکتر مازیار نوعی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: پذیرش دانشجو در نیم‌سال اول سال تحصیلی ۹۶-۹۵ در چهار رشته مهندسی کامپیوتر، مهندسی پلیمر، شیمی محض و جغرافیا با ارائه تخفیف ۵۰ درصدی در شهریه متغیر انجام می‌شود.

وی افزود: داوطلبان طبق جدول زمانبندی که از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود می‌توانند در این رشته‌ها ثبت‌نام کنند. در حال حاضر این تخفیف برای نیم‌سال نخست در نظر گرفته شده است و درصورت صلاحدید دانشگاه امکان تمدید آن وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر از درخواست این دانشگاه برای اخذ مجوز پذیرش دانشجو در ۶۰ رشته کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی ۹۶- ۹۵ خبر داد و گفت: این درخواست با توجه به امکانات و هیأت‌علمی موجود در دانشگاه ارائه شده که نیازی به جذب هیأت‌علمی جدید نداشته باشیم.

نوعی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر ۷۰ رشته – گرایش در مقاطع مختلف وجود دارد که از این تعداد پنج رشته مربوط به مقطع دکتری و ۳۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد است.

وی خاطرنشان کرد: به علت کاهش تعداد دانشجویان یک خوابگاه تخلیه شده است که درصدد هستیم از این فضا برای ایجاد یک مرکز رشد فناوری استفاده کنیم. پارک علم و فناوری استان نیز موافقت خود با این موضوع را اعلام کرده و منتظر تأیید وزارت علوم هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر ادامه داد: همچنین برای افزایش درآمدهای مستقل از شهریه دانشگاه در قالب طرح شفا(شهرک فناوری آزاد) محوطه‌ای تدارک دیده شده است که در آن یک سوله ورزشی احداث و فعالیت‌های تجاری، خدماتی، اداری و … نیز انجام شود؛ ایجاد فضای نمایشگاه، فرهنگ‌سرا و آمفی‌تئاتر نیز در این مجموعه پیش‌بینی شده است.

نوعی یادآور شد: سال ۹۴ قراردادهایی با صنایع پتروشیمی مختلف در مجموع به ارزش ۶۴۰ میلیون تومان منعقد شد که از ۱۰ تا ۲۰ درصد مبلغ قرارداد به حساب دانشگاه و باقی آن به حساب اعضای هیأت‌علمی مجری پروژه‌ها واریز می‌شود؛ همچنین سال گذشته در این راستا مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت دانشگاه راه‌اندازی شد که دوره‌های آموزشی برای عموم مردم برگزار می‌کند.