پیرترین دانشجوی جهان فارغ‌التحصیل شد

 

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، این مرد ژاپنی از چند سال قبل در رشته هنر سرامیک در دانشگاه کیودو مشغول به تحصیل بود و روزنامه «یومیوری» می نویسد او موفق به جابجایی رکورد دنیا هم شده است.
«شیگه می هیراتا» در سال 1919 میلادی در روستایی در هیروشیما به دنیا آمد؛ درست زمانی که اوضاع منطقه ای بسیار نابسامان و تحولات فراوانی در آن سال ها در حال رخ دادن بود.
برای همین دانشجویان دانشگاه برای او احترام زیادی قائل بودند و وقتی موفق به دریافت مدرک کارشناسی و سند ثبت نامش در رکورد جهانی گینس شد به گرمی از او استقبال کردند.
او خود می گوید؛ وقتی موفق شد یک رکورد جهانی برجای بگذارد بسیاری از دانشجویان که حتی آنها را نمی شناخته پیش او آمده و این موفقیت را به وی تبریک گفته اند.
سالمند ژاپنی می گوید که این موضوع یک انرژی مثبت به او می دهد و این انگیزه که می تواند عمر طولانی و با عزت داشته باشد.
«شیگه می هیراتا» که 11 سال طول کشید تا مدرک تحصیلی دانشگاهی خود را اخذ کند، ابراز امیدواری کرده است 100 سال عمر کند و بتواند باز هم به تحصیل ادامه دهد.
او که در جنگ جهانی دوم یک ملوان نیروی دریایی بود، می گوید چهار نوه دارد و از اینکه توانسته چیزهای تازه ای در دانشگاه بیاموزد و روی سفال و ظروف قدیمی کار کند، بسیار خرسند است.
وی در عین حال گفت که افراد مسن نباید کهولت سن خود را برای دور ماندن از مطالعه و تحصیل بهانه‌ کنند.
آساق**231**1597

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *